Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

F3A reeglid ja F3A Sport kava koos juhendiga

 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Vigurlend (F3A)
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
lauri
Administrator


Liitunud: 20 Juuli 2005
Postitusi: 3055
Asukoht: Tallinn, Estonia

PostitusPostitatud: Kolm Apr 25, 2007 9:53    Teema: F3A reeglid ja F3A Sport kava koos juhendiga Vasta viitega

Panen üles esimese mustandi eestikeelsetest reeglitest, hindamisjuhendist ja F3A Sport kava kirjeldusest. Kõik parandusettepanekud on oodatud! Kindlasti on sisse jäänud ka näpukaid ning ebatäpsusi. Postitage parandusettepanekud siia samasse või lauriÄTTpistik.com!

PDF-failina juhend
RTF-failina juhend
JPG-failina kava

FAI Sporting Code Section 4 - 2007 Edition


_________________
Lauri Laidna - www.pistik.com


Viimati muutis seda lauri (Püh Okt 14, 2007 20:49). Kokku muudetud 1 kord
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
lauri
Administrator


Liitunud: 20 Juuli 2005
Postitusi: 3055
Asukoht: Tallinn, Estonia

PostitusPostitatud: Nelj Apr 26, 2007 0:11    Teema: Vasta viitega

Väiksed parandused sisse viidud ja ülalolevatel linkidel uued variandi. Suurim muudatus on parandatud K-kordajad viguritel!
_________________
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
tarts



Liitunud: 14 Sept 2006
Postitusi: 831
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Sept 07, 2007 19:43    Teema: Vasta viitega

15. Maandumine
Lennuk pöörab 180 kraadi allatuult ja lendab maandumisraja suunas, peale mida pööratakse lennuk 180 kraadi vastutuult. Lennukiga maandutakse raja märkide vahele.Maandumine on sooritatud, kui lennuk on ruleeritunud mööda maad 10 m.

Vead:
1. Lennuk ületab kohtunikeliini = 0 punkti
2. Lennuk ei järgi maandumiskava = 0 punkti
3. Telik laguneb maandumisel = 0 punkti
4. Lennuk maandub väljapoole tähistatud ala = 0 punkti


Kui esimese korraga ei suuda korralikult maanduda, ja ei taha halva maandumisega riskida, kas siis uuele ringile minek tähendab 0 punkti?
See on siis vist vea punkt nr 2, või kudas?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
Ropka



Liitunud: 12 Juuni 2006
Postitusi: 1450
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Sept 07, 2007 21:41    Teema: Vasta viitega

nii on jah, pead oskama esimese korraga maanduda

pildilt paistab nagu peaks selle viimase pöörde tegema nii, et tiivad ei kaldu, puhtalt sabaga, tegelikult võib ikka keerata eleronidega ka
_________________
kogun vanu vene lennukimootoreid
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
lauri
Administrator


Liitunud: 20 Juuli 2005
Postitusi: 3055
Asukoht: Tallinn, Estonia

PostitusPostitatud: Püh Okt 14, 2007 20:52    Teema: Vasta viitega

2008-aastaks uueneb Sport kava kolme viguri osas (esialgne info):
1. keerise asemel on kaks keerist
2. cobra asemel on "liivakella" ülemine osa ehk horisontaallennust 45-kraadine sõlm, otse lend, 135-kraadine sõlm, selili horisontaallend, 135-kraadine sõlm, otse lend, 45-kraadine sõlm tagasi horisontaallendu.
3. läbivajumise asemel pööris.

Kindlasti võtame uue kava ka Eestis käiku, sest mõtekas oleks kava hoida samana, mis Soomes.
_________________
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
mart63



Liitunud: 24 Juuli 2006
Postitusi: 2508
Asukoht: Tallinn,Mustamäe

PostitusPostitatud: Püh Okt 14, 2007 21:55    Teema: Vasta viitega

Väga hea. Natuke vaheldust Razz
_________________
Mudelite galerii
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Raits



Liitunud: 31 Aug 2006
Postitusi: 560
Asukoht: Keila

PostitusPostitatud: Esm Jan 21, 2008 21:20    Teema: Vasta viitega

Millist lennukit saab kasutada Nordic ja sport klassis? (Eestis)
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
mart63



Liitunud: 24 Juuli 2006
Postitusi: 2508
Asukoht: Tallinn,Mustamäe

PostitusPostitatud: Esm Jan 21, 2008 21:46    Teema: Vasta viitega

Tsiteerin::
Lennuk
● Suurim lubatud tiivaulatus ja kere pikkus on 2000mm
● Suurim lubatud tiivapindala on 150dm2
● Suurim lubatud mass ilma kütuseta on 5000g
● Mootori kubatuur ei ole piiratud, lubatud on ka elektrimootor


Tsiteerin::
Sport-kava lendamiseks sobib nelja kanaliga (kõrgus-, pöörde- ja kaldtüürid ning gaas)
sisepõlemismootori või elektrimootoriga lennuk. Lennuk võib olla ühe- või kahetiivaline, suur või
väike, kuid peab suutma maast startida ja olema tehniliselt heas korras, et seda turvaliselt lennutada.
Võrdsuse huvides EI ole F3A Sport klassis „täisvereliste“ 2x2m F3A mudelitega võistlemine
soovitatud.

_________________
Mudelite galerii
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
lauri
Administrator


Liitunud: 20 Juuli 2005
Postitusi: 3055
Asukoht: Tallinn, Estonia

PostitusPostitatud: Esm Jan 21, 2008 21:50    Teema: Vasta viitega

2x2 meetrit ja kuni 5kg ilma kütuseta (elektrika puhul koos akuga!). Lubatud kuni 42.56V (ilma koormuseta) toiteallikas elektrimootorile. Keelatud gaasiliste kütustega või vedeldatud gaasilistekütustega mootorid ja tahke kütteainega mootorid (rakettmootorid). Need on peamised piirangud. Pane või 4 bensumootorit 5 propelleriga 6-tiivalisele lennukile Wink

Piibel F3A mehele - ftp://www.fai.org/sporting_code/sc4/sc4_f3_aerobatics_08.zip

Kui F3A Sport klassile lisaks on ka tõsisem (Nordic), siis peaksid nö õiged F3A mudelid pigem Nordic klassis lendama. Seni aga kellelgi taolist mudelit veel pole. Üle 2x2m ja 5kg mudeli puhul võiks ja peaks iga konkreetse juhtumiga eraldi tegelema - võistlemata selle pärast ei tohiks jääda, samas eba-ausat eelist ka ei tohiks anda! Ehk kui meelega valid suure lennuki, mis tegelikult reeglitesse ei mahu, siis on keelatud. Kui 2.1m tiivaulatusega mudel on sul tõesti ainus, siis seda keelma hakata oleks tobe - lubatud!
_________________
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
Raits



Liitunud: 31 Aug 2006
Postitusi: 560
Asukoht: Keila

PostitusPostitatud: Nelj Veeb 28, 2008 11:41    Teema: Vasta viitega

Mind piinab natuke veel üks punkt.Nimelt peab lennuk peale maandumist veel ruleerima 10 m.Tugeva tuule ja ja kehva maandumisrajaga on see mõtetult pikk maa.,eriti mingi väikse elektrikaga.Siinkohal peaks vist kohtunikud silma kinni pigistama.Või mida teised arvavad?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
lauri
Administrator


Liitunud: 20 Juuli 2005
Postitusi: 3055
Asukoht: Tallinn, Estonia

PostitusPostitatud: Nelj Veeb 28, 2008 11:46    Teema: Vasta viitega

Sai ka eelmisel aastal Kollasel peetud võistlustel tehtud nii, et see 10m reegel EI kehti kehva stardi-maandumisraja tõttu. Kui võistlus on Viljandis või Haapsalu lennuväljal, kus pind korralik, siis kindlasti kehtib ja peab 10m ruleerima.
_________________
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
tarts



Liitunud: 14 Sept 2006
Postitusi: 831
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Okt 28, 2008 14:15    Teema: Vasta viitega

Kas 2070mm on liiga palju üle normi? Embarassed Confused Neutral Mis Kuno Extra tiiva ulatus on?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
seriff



Liitunud: 19 Dets 2007
Postitusi: 737
Asukoht: Põlvamaa

PostitusPostitatud: Teis Okt 28, 2008 14:33    Teema: Vasta viitega

tarts kirjutas:
Kas 2070mm on liiga palju üle normi? Embarassed Confused Neutral Mis Kuno Extra tiiva ulatus on?


mina arvan et see 7cm pole hullu,kui võistlejaid vähe niigi.
kuno lennuk on ka ju raskem kui 5kg.
mõne kohapeal tuleb silm kinni pigistada sest muidu oleks võistlejaid veel vähem Wink
_________________
53457079



Ridali lennuklubi.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
lauri
Administrator


Liitunud: 20 Juuli 2005
Postitusi: 3055
Asukoht: Tallinn, Estonia

PostitusPostitatud: Teis Okt 28, 2008 15:02    Teema: Vasta viitega

Üritasin sellist loogikat järgida: kui sul on 5 lennukit ja valid sealt kõige suurema, mis on näiteks 2.20m, siis seda hästi ei tahaks lubada. Oleks ausam, kui lendad oma 1.80m lennukiga näiteks. Kui aga sinu nö ainus lennuk on 2.10m, siis ei näe ma põhjust selle keelamiseks.

Ehk siis kuni see 10cm siia-sinna ei anna eba-ausat eelist, pole nagu probleemi.
_________________
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Vigurlend (F3A) Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group