Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Crash tänu Spectrumi vastuvõtja tehisintelligentsile ?

 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Crashid
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
felch



Liitunud: 22 Apr 2009
Postitusi: 1462
Asukoht: Tallinn, Nõmme

PostitusPostitatud: Kolm Mai 07, 2014 22:57    Teema: Crash tänu Spectrumi vastuvõtja tehisintelligentsile ? Vasta viitega

Crash report
----------------


Lähteandmed:
Platvorm: http://www.dji.com/product/spreading-wings-s800-evo
Autopiloot: Wookong-M: http://www.dji.com/product/wookong-m
Pult: Spectrum (marki hetkel ei tea)
Vastuvõtja: Spectrum, vist AR8009.

Sündmused:
Lasti ühel Eesti väikesaarel AP juhtimisel kaardi/GPS-i järgi ise lendama (levi- ja nägemiseulatusest välja, seda tehti ka varem). ETA oli +12 minutit.
Kopter ei saabunud stardipaika, leiti ca 1h hiljem vette maandununa (2 propilaba paistsid).

Tagajärjed:
Kopter oli terve, elektroonika pesti üle ja kuivatati. Hiljem laboris vaadeldes tuvastasin, et tööle jäid vaid 3 ESCi aga nendega mina küll ei julgeks lendama minna. Andsin soovituse edasi. Sama PMU-mooduli kohta.
Gopro kaamera ei olnud paraku veekindlas korpuses ja läks samuti mahakandmisele. Video õnnestus taastada kuid katkeb ca 1m enne otsustavaid sündmusi.
Ainukesene täitis oma ülesande OSD,mille logidest selgus, et vastuvõtja väljundis olid imelikud häired (päris palju !) levist väljumise hetkedel. Lõpuks leidis vastuvõtja, et peab autopiloodi välja lülitama (!) ja seda ka tegi. Järgmisena logiti maandumine kuna AP oli OFF ja gaas oli null.
Kopter maandus edukalt aga paraku merevette...
Ehk siis jääb mulje, et vastuvõtja andis vale käsu lülitada missiooni täitmine välja ja peale seda leidis kopter et vaja gaas maha võtta (ilmselt gaas oli ka maas, igatahes oldi levist juba väljas).

Tulemus:
Täiesti terve raam, mootorid, propid. Elektroonikast saab...vaid tina taaskasutusse võtta... (enamus "roostetanud", palju asju ka maha põlenud sest toide oli ikkagi 6S akult ja ilmselt 22V levib piisavalt hästi soolases vees, kärssamise jälgi oli tihkelt).

Ma ei teagi, mida sellest arvata. Kurb igatahes.

Info lõpp.
_________________
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
Submarin



Liitunud: 27 Aug 2006
Postitusi: 826
Asukoht: Tln

PostitusPostitatud: Nelj Mai 08, 2014 8:36    Teema: Vasta viitega

S800 ja WK pole just kõige odavam kooslus. Ma ise ka väikestviisi tutvun AP süsteemiga, aga kuskil veekogu juures, no visual flight, levist välja, päris lasta ei julge. Kurb, eks ostetekase uus ja vigadest õpitakse.
_________________
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
Scoop



Liitunud: 16 Märts 2012
Postitusi: 582
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Nelj Mai 08, 2014 8:52    Teema: Vasta viitega

Et siis lühidalt öeldes peale levi kadumist läks masin failsafesse, jäi hover ja kohtus veega kui aku tühjaks sai?
_________________
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Riff



Liitunud: 3 Mai 2010
Postitusi: 1437
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Nelj Mai 08, 2014 9:21    Teema: Vasta viitega

Kas see tehisintelligents on seadistuse mittetäieliku tegemise tagajärg, kas failsafe saab välja lülitada üldse?
_________________
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne Smile ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
trebla



Liitunud: 29 Okt 2010
Postitusi: 1141
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Nelj Mai 08, 2014 9:32    Teema: Vasta viitega

Ilmselt tegu vastuvõtja failsafesse minekuga. Spectrumi puhul tuleb meeles pidada, et see süsteem salvestab fail safe seaded bindimise hetkel, seega peakas bindimise ajal jälgima, et puldi nupud-kangid oleksid eelnevalt õigesti puldi softis konfigureeritud ja samuti selles asendis, mida piloot failsafe rakendumisel näha soovib.
Näiteks Assani süsteemiga on asi lihtsam, failsafe seaded salvestatakse iga kord kui vastuvõtja tööle läheb.
_________________
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Submarin



Liitunud: 27 Aug 2006
Postitusi: 826
Asukoht: Tln

PostitusPostitatud: Nelj Mai 08, 2014 10:09    Teema: Vasta viitega

WK peaks olema om FS süsteem, vähemalt nazal pole oluline millises asendis kang on kui FS seadistad (futaba puldiga)
_________________
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
cuprum



Liitunud: 9 Märts 2007
Postitusi: 1540
Asukoht: EEKE

PostitusPostitatud: Nelj Mai 08, 2014 10:33    Teema: Vasta viitega

Submarin kirjutas:
WK peaks olema om FS süsteem, vähemalt nazal pole oluline millises asendis kang on kui FS seadistad (futaba puldiga)


Nu siin vist siiski teemaks *kogu* süsteemi koostöö, mitte jahumine selle üle, kellel ja kui safe see fail siis ikkagi on Wink
Vastuvõtja läheb failsafesse juhul, kui tal arusaadav sisendsignaal puudub. Kas kanalid jäetakse "hold", keeratakse üks kanalitest mingi preseti peale või tehakse seda kõigi kanalitega - see sõltub vastuvõtjast ja selle progemisest.
Kuidas autopiloot asjast "aru saab", ning mida ta selle arusaamisega peale hakkab on järgmine teema. Arusaamiseks on tavaliselt programmeeritud vastuvõtja üks kanal, mis siis (vastuvõtja) failsafesse mineku korral annab autopiloodile teada, et nüüd on siis sedapsi.

Mis puutub aga konkreetsesse crashi, siis minule isiklikult jäi arusaamatuks, mida tähendasid "vastuvõtja väljundis olnud häired". Kas PWM signaal läks "aknast" välja, või viskus järsult ühest servast teise?
Crashi uurijatele annaksin aga omalt poolt ühe võimaliku teooria (sorry, ei tunne antud autopilooti nii et võin ka täiega mõõda panna):
Eeldus: Lennul üle "levi piiri" ei kadunud levi ära mitte korraga, vaid katkendlikult - kadus, tuli, kadus jälle, tuli korraks tagasi
Vastuvõtja: Sättis püüdlikult oma kanaleid vastavalt ette progetud failsafele
Autopiloot: Avastas mingilt kanalilt "lülitiga plõksimise", ning täitis vastavalt sellele ette antud funktsiooni. Olen näinud autopiloote, milledel mitmekordne kiire reziimimuutuse lülitamine kutsub esile näiteks missiooni restardi või kustutamise Rolling Eyes
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum AIM Aadress MSN Messenger
Submarin



Liitunud: 27 Aug 2006
Postitusi: 826
Asukoht: Tln

PostitusPostitatud: Nelj Mai 08, 2014 11:57    Teema: Vasta viitega

Siiani on fail safe suht safe olnud Smile Nii puldiga kui ka maajaamaga. Aju on see mis määrab mida peab tegema ja mida mitte, vastuvõtija pole enam selle pudru sees "keegi" Smile Kui levi kaob siis kopter käitub vastavalt, mis käsu sa talle salvestanud oled. Go Home puhul tuleb kopter levise tagasi ja allub puldile, kui sa oled gaasi nulli surunud siis on ka allatulek ilmselt kiirem. Puldis ise FS käitumist muuta ei saa.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=41ZOYYXfn3k#t=250
_________________
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
felch



Liitunud: 22 Apr 2009
Postitusi: 1462
Asukoht: Tallinn, Nõmme

PostitusPostitatud: Nelj Mai 08, 2014 15:28    Teema: Vasta viitega

cuprum kirjutas:


Crashi uurijatele annaksin aga omalt poolt ühe võimaliku teooria (sorry, ei tunne antud autopilooti nii et võin ka täiega mõõda panna):
Eeldus: Lennul üle "levi piiri" ei kadunud levi ära mitte korraga, vaid katkendlikult - kadus, tuli, kadus jälle, tuli korraks tagasi
Vastuvõtja: Sättis püüdlikult oma kanaleid vastavalt ette progetud failsafele
Autopiloot: Avastas mingilt kanalilt "lülitiga plõksimise", ning täitis vastavalt sellele ette antud funktsiooni. Olen näinud autopiloote, milledel mitmekordne kiire reziimimuutuse lülitamine kutsub esile näiteks missiooni restardi või kustutamise Rolling Eyes


Just täpselt nii oligi ! Failsafe seadete kohta ma ei tea, ise ju seda kopterit ei lennutanud. Uurin järele.

Kogu jutu mõte oli aga anda veel 1 kogemus, mismoodi asjad saavad uncu minna: ehk jääb kellegi kopter siis terveks.
_________________
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
-Ilmar-



Liitunud: 8 Jan 2007
Postitusi: 367
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitatud: Nelj Mai 08, 2014 16:02    Teema: Vasta viitega

Hei!

Ikkagi, failsafe algab vastuvõtjast ja aju käitub vastavalt sellele.
Kui levi jukerdamisel läheb vastuvõtja valesse asendisse siis aju käitub vastavalt sellele seisule.

Kuidas teil on seadistatud gaasikangi failsafe asend? Null või jääb poole peale? Ma mõtlen just NAZA kasutajad. Mis juhtub, kui NAZA aju jaoks failsafe asendis gaas nulli läheb? Kas gaasikangi asend failsafe asendis on oluline?

EDIT:
Ise küsin/ise vastan:
NAZA M failsafe throttle question
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=520282

Parimat soovides,
-Ilmar-

Submarin kirjutas:
Siiani on fail safe suht safe olnud Smile Nii puldiga kui ka maajaamaga. Aju on see mis määrab mida peab tegema ja mida mitte, vastuvõtija pole enam selle pudru sees "keegi" Smile Kui levi kaob siis kopter käitub vastavalt, mis käsu sa talle salvestanud oled. Go Home puhul tuleb kopter levise tagasi ja allub puldile, kui sa oled gaasi nulli surunud siis on ka allatulek ilmselt kiirem. Puldis ise FS käitumist muuta ei saa.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=41ZOYYXfn3k#t=250

_________________
...ülevalt on ülevaade...
-Paranull- pildiblogi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
felch



Liitunud: 22 Apr 2009
Postitusi: 1462
Asukoht: Tallinn, Nõmme

PostitusPostitatud: Reede Mai 09, 2014 8:52    Teema: Vasta viitega

Täpsustus.
Vastuvõtja failsafe olla "last command seen". Puldilt jäi autopiloot sisse lülitatuks, gaas peale.
OSD logist selgub, et levi kadudes ja tulles gaas plõksis pidevalt nulli/tööväärtusele. Autopiloodi sisend plõksis harva aga olid piigid tähendusega autopiloot OFF. Selle käsu pidi vastuvõtja ise välja mõtlema!
Äkki oleks peale missiooni algust pidanud puldi välja lülitama ?
Sarnaseid lende (levist välja) olla kopter ka enne teinud ja edukalt. Enne aga vist kadus levi järsemalt - teel polnud puid jms mis signaali nõrgendaksid.
Mulle see Spectrum eriti ei meeldi...
_________________
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
Scoop



Liitunud: 16 Märts 2012
Postitusi: 582
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Reede Mai 09, 2014 9:05    Teema: Vasta viitega

Täpsustaks ka, et tegemist siiski "Spektrumiga" (mitte Spectrum, tundub teemat läbiv viga). Mis vastuvõtjasse puutub, siis Spektrumi koduleht mingit AR8009 ei paista pakkuvat. AR8000 on olemas ning see saab oma kolme antenniga päris hästi hakkama. Olen korduvalt ka ise seda kasutanud ning levist välja sõitnud - null anomaaliat.

Kas siis WKM'il polnud üldse mingit failsafe seadistatud?
_________________
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
cuprum



Liitunud: 9 Märts 2007
Postitusi: 1540
Asukoht: EEKE

PostitusPostitatud: Reede Mai 09, 2014 9:27    Teema: Vasta viitega

felch kirjutas:

OSD logist selgub, et levi kadudes ja tulles gaas plõksis pidevalt nulli/tööväärtusele.


Haiseb Spektrumi manuali ja smart/fail safe järgi. Ühe puhul kasutatakse presete, teise puhul "gaas nulli; hoida ülejäänud"

Spektrum manual kirjutas:

SmartSafe™ Failsafe
The AR8000 features SmartSafe failsafe. SmartSafe is ideal for most types of aircraft. With
SmartSafe, when signal is lost the throttle channel only is driven to its preset failsafe position
(normally low throttle) while all other channels hold last command.
• Prevents unintentional electric motor response on start-up.
• Eliminates the possibility of over-driving servos on start-up by storing preset failsafe positions.
• Establishes low-throttle failsafe and maintains last-commanded control surface position if
the RF signal is lost.


felch kirjutas:

Autopiloodi sisend plõksis harva aga olid piigid tähendusega autopiloot OFF.


Krt, kui ma nüüd mäletaksin, kuskohast, aga kuskilt meelde jäänud smartsafe üleminekust failsafeks, et see võttis pisut aega (esmalt smart-, seejärel fail-safe). Seletaks suurepäraselt olukorda, juhul, *kui* failsafe oli progetud auto-off'i.

PS. Oled kindel, et vastuvõtja oli AR8009? Täpsemaks analüüsiks/mõtisklemiseks oleks vaja *täpset* mudelit/manuali. Erinevatel vastuvõtjatel võib to safede kooslus erineda.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum AIM Aadress MSN Messenger
felch



Liitunud: 22 Apr 2009
Postitusi: 1462
Asukoht: Tallinn, Nõmme

PostitusPostitatud: Reede Mai 09, 2014 10:55    Teema: Vasta viitega

Tõepoolest, vastuvõtja nimi on AR8000 mitte 8009. Pult on DX8. (Sala-)kavala failsafe parameetreid hetkel ei tea.
_________________
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
Submarin



Liitunud: 27 Aug 2006
Postitusi: 826
Asukoht: Tln

PostitusPostitatud: Reede Mai 09, 2014 11:11    Teema: Vasta viitega

Loo moraal on see, et nii kallist masinat ehk levist välja lasta ei tohiks, olgu see failsafe ükskõik kui safe. Autopiloot on väga lahe, aga mitte 100% töötav.
_________________
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
FlyingZika



Liitunud: 14 Juuni 2013
Postitusi: 91
Asukoht: Viimsi

PostitusPostitatud: Reede Mai 09, 2014 11:46    Teema: Vasta viitega

Mõtlesin siin, et huvitav kuidas failsafe seadistatud oli? Minuarust peaks kopter failsafesse minema kui saatjaga side kaob. Ja kas sain õieti aru, et ka ennem lennatud väljaspool leviala? Siis tundub, et failsafe polnud korrektselt seadistatud. On kaks võimalust, kui signaal saatjaga kaob, ootab mõned sekundid ja kas jääb hoverdama või siis tõuseb teatud kõrgusele ja tuleb koju! Ja kui seadistada failsafet, peaks trottle kang olema üle 10%
Muidugi oleks hea teada kuidas täpselt failsafe seadistatud oli?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
FlyingZika



Liitunud: 14 Juuni 2013
Postitusi: 91
Asukoht: Viimsi

PostitusPostitatud: Reede Mai 09, 2014 12:08    Teema: Vasta viitega

Tsiteerin::
Spektrumi puhul tuleb meeles pidada, et see süsteem salvestab fail safe seaded bindimise hetkel, seega peakas bindimise ajal jälgima....


Päris nii see pole (vähemalt Nazaga). Failsafe seadistamisel tuleb ühendada bind blug, vastuvõtjale toide peale, tulekesed vilguvad, siis bind blug ära ja alles siis saatjal trainer button alla ja toide sisse, peale teadet on failsafe seadistatud (jah sellel momendil peavad kangide asendid olema õieti seadistatud) Ja siis võib saatja-vastuvõtja bindida tavalisel moel ja see protseduur enam ei mõjuta failsafe seadeid.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Crashid Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group