Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Roheline jaht

 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Üldine arutelu veesõidukitest
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
priitom



Liitunud: 16 Jan 2011
Postitusi: 458
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitatud: Püh Okt 27, 2013 8:09    Teema: Roheline jaht Vasta viitega

Avastasin, et pärast aastast seismist on mu paadi servo pistik kergelt oksüdeerunud. Nühkisin kõiki kolme klemmi nõelaga ja noa teraga, aga servo endiselt järgi ei lülitu. Kas probleem võib tõepoolest selles olla? Ja kui on, siis kuidas on võimalik rohelisest saastast jagu saada? Roostesurm aitab?

Üks variant on tegelikult veel. Ma nimelt proovisin suvel üht ESC-i järgi, millele kogemata juhtmed tagurpidi jootsin - ESC tegi "suss" ja ei olnud enam kasutuskõlbulik. Vastuvõtja elas laksu üle ja kõik kanalid töötavad. Siiski - ma ei mäleta, kas tol korral ka servo ühendatud oli, või mitte... Rolling Eyes

Võiksin servole uue pistiku joota, aga ma ei viitsi ja ei taha. Hea metallhambaga Graupneri servo veel.
_________________
Psychology is my med´s
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
varustaja



Liitunud: 25 Veeb 2012
Postitusi: 479
Asukoht: Tiskre

PostitusPostitatud: Püh Okt 27, 2013 9:39    Teema: Vasta viitega

Rohelise värgi vastu aitab hästi contact cleaner nimeline aerosool. Pihustad peale ja klemmid läigivad, eemaldab ka tahma ja õli.
_________________
Team Losi LST XXL 1/8 scale Monstertruck, 105km/h electric speedboat, HBX massive 1/10 trophy truck, Align 450pro DFC,Compass Atom 500 fbl, MSH Protos MAX V2 800 (1.77m disk diam.)
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
varustaja



Liitunud: 25 Veeb 2012
Postitusi: 479
Asukoht: Tiskre

PostitusPostitatud: Püh Okt 27, 2013 9:39    Teema: Vasta viitega

Rohelise värgi vastu aitab hästi contact cleaner nimeline aerosool. Pihustad peale ja klemmid läigivad, eemaldab ka tahma ja õli.
_________________
Team Losi LST XXL 1/8 scale Monstertruck, 105km/h electric speedboat, HBX massive 1/10 trophy truck, Align 450pro DFC,Compass Atom 500 fbl, MSH Protos MAX V2 800 (1.77m disk diam.)
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
priitom



Liitunud: 16 Jan 2011
Postitusi: 458
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitatud: Püh Okt 27, 2013 9:41    Teema: Vasta viitega

Kust saab? Smile
_________________
Psychology is my med´s
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
särts



Liitunud: 8 Nov 2008
Postitusi: 679

PostitusPostitatud: Püh Okt 27, 2013 12:21    Teema: rohelus Vasta viitega

Ära näe vaeva cleanerite ja muu sarnase saasta otsimise ja ostmisega.Nenede toime on ümmargune null,kui keegi tahab vaielda siis omal kogemusi autoelektiga 29 aastat ja ei ole veel näinud ühtegi tõhusat vahendit roheluse vastu.Ainus asi keev äädikas või ultravann keemiaga.Klemmide pind on niikuinii sügavamalt rikutud,ainus õige tegu on vaheteda ~2min. tööd.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
priitom



Liitunud: 16 Jan 2011
Postitusi: 458
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitatud: Reede Jan 10, 2014 13:10    Teema: Vasta viitega

Kuna jätkuvalt kestab meil rannailm, siis võtsin kätte ja tegin paadi korda. Selgus, et servo ei reageerinud tugevalt läbi roostetanud (?) kaabli mähistele. Rohelised klemmid viskasin minema, aga ühtlasi tuli maha haugata ka u 4cm servo kaablit, mis oli kahtlaselt pehme ja roostes välimusega. Tina selle külge ei haakunud, isegi pärast pikka salviga puhastamist.

Seega tuleb välja, et kui paat vees kummuli käib ja paar minutit vett täis jookseb, seejärel üle poole aasta tolmu kogub, hakkavad juhtmed vaikselt "mädanema"... Rolling Eyes

Servo ise on vinks-vonks.
_________________
Psychology is my med´s
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
priitom



Liitunud: 16 Jan 2011
Postitusi: 458
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitatud: Laup Jan 11, 2014 18:56    Teema: Vasta viitega

Väike pilt ka tänasest BL-i testist. Süsteem töötab, vesi jahutab ja muud jutud. Smile
Nii sai 25€-st kasutatud paadist 250€-ne paat ja lisasid tuleb veel juurde.


_________________
Psychology is my med´s
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Ufonaut22



Liitunud: 27 Aug 2007
Postitusi: 310

PostitusPostitatud: Püh Jan 12, 2014 21:55    Teema: Vasta viitega

Mageda vee puhul ei tohiks juhtmed eriti ussitama hakata.
Kunagi ammu sai allveelaevu ehitatud ja neil sai mootor koos suvaliste juhmejuppidega vee alla pistetud ja ei mädanenud neist ükski. Mootorid küll hakkasid mingi aja peale vilisema, aga tilk õli tegi kõik korda Very Happy
Aga kõik on võimalik siin päikese all.

Mis mootor sellel jahil peal on ja kuidas katsetamine õnnestus ka?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
priitom



Liitunud: 16 Jan 2011
Postitusi: 458
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitatud: Püh Jan 12, 2014 22:45    Teema: Vasta viitega

Nojamh. Ei oska kommenteerida. Ma pole seda laeva veel meres leotanud, aga juhtmete lagundamine algas pärast seda, kui paat Peipsi lähedal üsna turbases vees mitu korda kummuli käis. Peaks justkui puhtaim vesi olema Rolling Eyes Mul oli tol korral veel elektroonika aluseks vineerist plaat, mis kasvatas 3 kuud hiljem kenasti seeni - tuli minema visata. Nüüd on carbonist ja iga viimne, kui puiduosa sai minema visatud.

Mootor on 1600kv-d. Eilne sõit näitas seda, et ma võin suuremat kruvi kasutada või volte tõsta. Ei oleks välistatud ka kiirema ülekande tekitamine. Kogu elektroonika oli pärast sõitu väga jahe.
_________________
Psychology is my med´s
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Ufonaut22



Liitunud: 27 Aug 2007
Postitusi: 310

PostitusPostitatud: Püh Jan 12, 2014 23:52    Teema: Vasta viitega

Peale sõitu jätsid paadil ikka "kaane" maha või jäi paat suletuks?
Kui ära kuivada ei saa, siis võivad küll niiskusega probleemid tekkida.
Aga edu, paatide hooaeg juba jälle varsti käes Very Happy
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
priitom



Liitunud: 16 Jan 2011
Postitusi: 458
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitatud: Esm Jan 13, 2014 0:30    Teema: Vasta viitega

Paatide hooaeg pole veel lõpetatuks loetud. Sellepärast ma ta korda tegin kiiresti. Smile

Enne jää tekkimist saab raudselt veel mitu korda sõita.
_________________
Psychology is my med´s
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
usamees



Liitunud: 11 Mai 2008
Postitusi: 446
Asukoht: Tallinn telefon 55 21 404

PostitusPostitatud: Esm Jan 13, 2014 13:50    Teema: Vasta viitega

priitom kirjutas:
Paatide hooaeg pole veel lõpetatuks loetud. Sellepärast ma ta korda tegin kiiresti. Smile

Enne jää tekkimist saab raudselt veel mitu korda sõita.


Laughing Ma juba arvasin ,et ma siin ainuke hull, kes nii-kaua kui vesi veel natukenegi pehme, ei raatsi hooaega lõpetada. Praeguseks aga siiski sain kõik nii heaks ja kiireks ,et enne sooja aega vist vee äärde rohkem ei kipu. Very Happy
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
priitom



Liitunud: 16 Jan 2011
Postitusi: 458
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitatud: Esm Jan 13, 2014 15:31    Teema: Vasta viitega

usamees kirjutas:
priitom kirjutas:
Paatide hooaeg pole veel lõpetatuks loetud. Sellepärast ma ta korda tegin kiiresti. Smile

Enne jää tekkimist saab raudselt veel mitu korda sõita.


Laughing Ma juba arvasin ,et ma siin ainuke hull, kes nii-kaua kui vesi veel natukenegi pehme, ei raatsi hooaega lõpetada. Praeguseks aga siiski sain kõik nii heaks ja kiireks ,et enne sooja aega vist vee äärde rohkem ei kipu. Very Happy


No mis... jäämägi tuleb ikka pooleks sõita. Või vastupidi.

Tegelikult ma jääga väga ei ruttagi - paadisõidus on midagi müstiliselt ägedat, isegi aeglasel käigul Rolling Eyes
_________________
Psychology is my med´s
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Ufonaut22



Liitunud: 27 Aug 2007
Postitusi: 310

PostitusPostitatud: Esm Jan 13, 2014 18:31    Teema: Vasta viitega

usamees kirjutas:
priitom kirjutas:
Paatide hooaeg pole veel lõpetatuks loetud. Sellepärast ma ta korda tegin kiiresti. Smile

Enne jää tekkimist saab raudselt veel mitu korda sõita.


Laughing Ma juba arvasin ,et ma siin ainuke hull, kes nii-kaua kui vesi veel natukenegi pehme, ei raatsi hooaega lõpetada. Praeguseks aga siiski sain kõik nii heaks ja kiireks ,et enne sooja aega vist vee äärde rohkem ei kipu. Very Happy


Neid hulle on veel, mina kaasa arvatud Very Happy
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
prosper



Liitunud: 11 Mai 2009
Postitusi: 1621
Asukoht: Hiiumaa

PostitusPostitatud: Esm Jan 13, 2014 20:03    Teema: Vasta viitega

paadisõidus on midagi müstiliselt ägedat, isegi aeglasel käigul Rolling Eyes

Jah väide on tõene sest kui lendamist seletatakse aerodünaamika seadustega siis Galileo Galilei on öelnud: "Lihtsam on arvutada meist lõpmata kaugete tähtede liikumistrajektoore kui kindlaks teha meie endi silme ees oleva vee liikumisseadusi."
Kas hüdrodünaamika on ka miskit mida paadinduses samamoodi jälgitakse nagu aerodünaamikat lennunduses. Erinevad profiilid ? Kiirus, raskuskestme arvutused? Propelleri valik? Ja mida kõike veel Smile
Kuna paadil on osa vees ja teine õhus siis peab vist mõlemaga arvestama. Natuke vestlemise ainet sellesse nurka ehk Rolling Eyes
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
priitom



Liitunud: 16 Jan 2011
Postitusi: 458
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitatud: Esm Jan 13, 2014 20:50    Teema: Vasta viitega

Paadi puhul tegelikult loeb küll, kus raskuskese asub, kuigi ei mõjuta niivõrd, kui lennumasinat. Kõige parem süsteem paadi puhul oleks see, kui liigutaks näiteks põhiraskust, akusid, vahetult pärast gaasi vajutamist, ettepoole, et nina alla suruda.

Kui ma näiteks amfiibidega (hõljukitega) rallimas käin, siis alati miskipärast vee peal. Seal on palju põnevam - risk on palju suurem.

Üldiselt eelistan ma siiski seisvat vett, et ei peaks ebaõnnestumise korral päev läbi mööda kallast taga ajama. Aga jällegi - põnevam, põnevam Smile
_________________
Psychology is my med´s
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Oehh



Liitunud: 12 Juuli 2007
Postitusi: 1196
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Jan 14, 2014 3:15    Teema: Vasta viitega

prosper kirjutas:
Kas hüdrodünaamika on ka miskit mida paadinduses samamoodi jälgitakse nagu aerodünaamikat lennunduses. Erinevad profiilid ? Kiirus, raskuskestme arvutused? Propelleri valik? Ja mida kõike veel

tegelikult on aerodünnamika ja hüdrodünaamika üks ja see sama "dünaanika" Smile
reeglid ja valemid on samad
ehk siis vahe on ainult viskoossusel. Smile
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
usamees



Liitunud: 11 Mai 2008
Postitusi: 446
Asukoht: Tallinn telefon 55 21 404

PostitusPostitatud: Teis Jan 14, 2014 11:07    Teema: Vasta viitega

prosper kirjutas:
paadisõidus on midagi müstiliselt ägedat, isegi aeglasel käigul Rolling Eyes

Jah väide on tõene sest kui lendamist seletatakse aerodünaamika seadustega siis Galileo Galilei on öelnud: "Lihtsam on arvutada meist lõpmata kaugete tähtede liikumistrajektoore kui kindlaks teha meie endi silme ees oleva vee liikumisseadusi."
Kas hüdrodünaamika on ka miskit mida paadinduses samamoodi jälgitakse nagu aerodünaamikat lennunduses. Erinevad profiilid ? Kiirus, raskuskestme arvutused? Propelleri valik? Ja mida kõike veel Smile
Kuna paadil on osa vees ja teine õhus siis peab vist mõlemaga arvestama. Natuke vestlemise ainet sellesse nurka ehk Rolling Eyes

Very Happy Just just see kus suurematel kiirustel on tegemist mõlemas olluses (vesi/õhk) liikumises ja need omakorda on väga erineva viskoossusega, teeb asja huvitavaks. Olen nüüd mõnda aega nii vees kui õhus liikuvate mudelitega kokku puutunud ja nende ,,käitumisreegleid,, uurinud Very Happy . Kui rääkida kiirpaadist siis nende lihtsaim mudel ,,sügav V,, tohib parima tulemuse saavutamiseks ,puutuda kokku vaid nn kiilu viimase ,väga kitsa neljandikuga, mõõtes ahtripeeglist ! Seetõttu aga jääbki juba oluline osa kerest ju õhku Laughing CG tuleb seada ahtripeeglist 28 - 35%,mõõtes vööri (nina) tipuni . Õige seade ,mootor ;vint(propeller)selle profiil ja samm ning läbimõõt jne; CG ; kereprofiil ; propi veonurk (eriti oluline !!!), peab paat hakkama, täiskiirusel õrnalt küljelt küljele ,,võdisema,,hakkab nagu kitsal teral liikudes ikka, ümber kukkuma Shocked Lisaks on tõsine teema selle kiiruse juures õhku tõusmine (minu 4,5kg kaaluv Princess teeb seda juba meelsasti kui vesi pole päris sile). Õhus aga teda enam juhtida pole võimalik(saab vaid oodata Laughing ) Seega tuleb ka otse liikumise korral hoida täpselt sellel õhk-õrnal puutekiirusel (see aga pidevalt muutub seoses tuule, veevirvenduse jne tõttu) Kiiretel pöörangutel on aga asi hoopis hull ja see on juba pikem teema. Igatahes on paadi juhtimine nagu põnevusfilm milles nähtavat rahmeldamist,erinevalt märulist on vähem aga pinge hoitakse ikkagi üleval Smile Ja kui juhtub juba ,siis ootamatult ning põhjalikult. Vesi on suurtel kiirustel väga kõva Laughing (tihe) !
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Üldine arutelu veesõidukitest Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group