Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

on's keegi proovinud?

 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> UAV ja mudeliklass F8
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
hommiku kohvi



Liitunud: 28 Mai 2009
Postitusi: 399
Asukoht: tallinn

PostitusPostitatud: Teis Nov 17, 2009 17:52    Teema: on's keegi proovinud? Vasta viitega

Huvitav on keegi varem proovinud teostada sellist asja, et panna lennuk lendama vigursõidu kava?? mingit taolist trajektoori?


_________________
-------------
"Helicopters don't fly as much as they beat the air into submission"
-------------
Pakun 3D printimise teenust
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
ak



Liitunud: 20 Juuli 2007
Postitusi: 549
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Nov 17, 2009 20:30    Teema: Vasta viitega

Hei,

võimalik et on, aga kuulda pole olnud. DIYdrones vennad tegelevad esialgu kaheksate joonistamisega, selili lend jm F3A kava elemendid pole skoopi jõudnud.

Senised ülesanded:
http://diydrones.com/profiles/blog/show?id=705844%3ABlogPost%3A91103
http://www.diydrones.com/profiles/blogs/t3-contest-round-2update
http://diydrones.com/profiles/blogs/t3-contest-round-3

Idee poolest, midagi võimatut seal pole, võib-olla võtan suvel ette selle.

Andrus
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
felch



Liitunud: 22 Apr 2009
Postitusi: 1462
Asukoht: Tallinn, Nõmme

PostitusPostitatud: Teis Nov 17, 2009 22:51    Teema: Vasta viitega

Kas tõesti on võimalik sundida lennukit tegema surmasõlme või "küünalt" automaatjuhtimisel ? Softi poolest ilmselt jah aga kas sensoritest (nende lahutusvõimest) piisab ? Ja häired/eksimused ei sega?
See oleks ilmselt eriti äge tulemus!
_________________
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
ak



Liitunud: 20 Juuli 2007
Postitusi: 549
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Nov 18, 2009 8:33    Teema: Vasta viitega

Hei,

jah, see on võimalik. Güroskoopide ja kiirendusandurite koostööl on võimalik arvutada välja lisaks lennuki asendile ka lennuki asukoht kolmemõõtmelises ruumis.

Andurid peavad head olema ja häired ikka segavad, nii et ma ei väida et autopiloot suudaks F3A võistlust kinni panna, aga täiesti arvestataval tasemel läbi lennata peaks suutma küll.

AndrusK
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
cuprum



Liitunud: 9 Märts 2007
Postitusi: 1542
Asukoht: EEKE

PostitusPostitatud: Kolm Nov 18, 2009 11:11    Teema: Vasta viitega

ak kirjutas:


Andurid peavad head olema ja häired ikka segavad,



Nu kui nüüd natukene laiemalt võtma hakata, egas siis "plekpiloot" ainukene häirete ohver ole. Ka "päris" piloodil on lennuki asendi tajumisega teatud raskused. Selleks, et "päris" piloot reageeriks, peab mingisugunegi väline häiritus muutuma niivõrd suureks, et lennuki kurss *silmanähtavalt* muutuks. Arvan, et lennuki pardal istuv "plekpiloot" on selles suhtes pisut paremas seisus. Andurid suudavad tõenäoliselt (isegi vibratsiooni & Co kiuste) tabada väiksemaid häiritusi, kui seda maapinnal lõsutav (olgugi, et kullipilguga) "pärispiloot".

PS. Tegu on suht sihiliku vaidluse elavdamisega. Niiet võrdlused pudelipõhjaline prilliklaas "pärispiloodi" peas versus krõbiseva poteka otsa keeratud "nui" on igati teretulnud Twisted Evil
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum AIM Aadress MSN Messenger
lauri
Administrator


Liitunud: 20 Juuli 2005
Postitusi: 3055
Asukoht: Tallinn, Estonia

PostitusPostitatud: Kolm Nov 18, 2009 14:16    Teema: Vasta viitega

Kes käsib kõik andurid lennuki peale panna? Võid ju ka maapinnalt lennukit jälgida ja selle info abil oma korrektuurid teha...
_________________
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
felch



Liitunud: 22 Apr 2009
Postitusi: 1462
Asukoht: Tallinn, Nõmme

PostitusPostitatud: Kolm Nov 18, 2009 23:26    Teema: Vasta viitega

Maapinnalt? Radariga siis, jutt ju AUTOpiloodist! Aga tõesti: vaid GPSi lahutusvõime ja viited tekitavad küsimusi. Kiirendus- ja güroandurid on vist softiliselt korrigeeritavad ja tulemused kasutatavad.
_________________
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
ak



Liitunud: 20 Juuli 2007
Postitusi: 549
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Nelj Nov 19, 2009 8:06    Teema: Vasta viitega

Hei,

kui asend arvutada gürode ja kiirendusandurite abil, siis GPS viivitus pole oluline, kuna lennuki asend ruumis on teada ilma tematagi. GPS on siis lihtsalt korrigeerimiseks - kui koordinaadid tulevad, siis vaatad kui kaugel mõõdetud ja arvutatud koordinaadid on teineteisest ja vajadusel natuke korrigeerid midagi.

Kui ma ütlesin, et andur peab olema hea, siis ma mõtlesin, et ta peaks olema normaalne - mitte päris selline, mida mängukonsoolides kasutatakse vehkimise detect'imiseks, vaid natuke parem, aga ikkagi laiatarbe oma. GPS peaks kah olema geohelical antenniga ja 4Hz updatega.

AndrusK
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> UAV ja mudeliklass F8 Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group