Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

VTOL ehitamine

 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Multikopterid, Droonid
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
stnabaum1



Liitunud: 8 Aug 2013
Postitusi: 67

PostitusPostitatud: Reede Veeb 02, 2018 13:48    Teema: VTOL ehitamine Vasta viitega

Plaanis ehitada VTOL lennuk-vertikaal start ja maandumine.Baasmudeliks on FMS chessna 182 1400.Lennukontrolleriks ostain KK 2.1.5 aju.see on veel teel minu poole.Samuti on olemas endisest ajast ardukopter 2.6 kontroller.On kaks võimalust panna lennuk vertikaalselt tõusma.Dualkopteri reziim-sel juhul tarvitsen vaid kahte mootorit ja nende tilt süsteemi.Samas vaadates videoid ,tundub,see pole eriti stabiilne.teine võimalus on tricopteri reziim.ostsin kolm emaxi mootorit koos cw ja ccw propelleritega.mootorit tüübiks on EMAX 2213 ja propellerid 3s akule 1045.Ega ma veel ei teagi kas need mootorid veavad mu lennuki üles.mootori RPM/V on 935 nii 3s kui 4s aku puhul.mudeli kaal on umbes 1,5 kg.vähe küsimusi tekitab trikopteri reziim.Kui ma tõstan tiivad vertikaal asendisse on ta trikopter.Kuilasen tiivad horisontaal asendisse ,peaks tagumine mootor seisma jääma.Kas see on võimalik programmiliselt teha või tuleb saba mootori ahelasse panna mikrolüliti ?Kas kellegil on olnud kokkupuuteid VTOL süsteemiga? lisan ka pildi https://www.dropbox.com/s/0rclo0xghvdn3sk/20180202_114850.jpg?dl=0
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
tikka



Liitunud: 31 Jan 2007
Postitusi: 891
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Püh Veeb 04, 2018 14:19    Teema: Vasta viitega

Kunagi uurisin sama teemat, aga plaanid muutusid. Sellistel masinatel peaks olema eraldi tarkvara. Näiteks üks KK kontrolleri oma: https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1972686-OpenAeroVTOL-with-transitional-mixers-(perfect-for-VTOLs)

Pixfalconi baasil:https://docs.px4.io/en/frames_vtol/vtol_tiltrotor_eflite_convergence_pixfalcon.html

Järgnevalt lingillt võetud pilt:http://discuss.px4.io/t/full-e-flite-convergence-support/2446/7



Näha erinevad VTOL konfiguratsiooni valikud.
_________________
Mudelite pildikogu
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
stnabaum1



Liitunud: 8 Aug 2013
Postitusi: 67

PostitusPostitatud: Laup Märts 24, 2018 22:41    Teema: VTOL prototüüp valmimas Vasta viitega

Nüüdseks on mehaaniline ja elektrooniline töö lõpusirgel.Häälestamine ei ole lihtne.Kasutasin Propodrive 3536 910kw mootoreid,12x6E propellereid.akud on 2x 2200 mah 4S.Lennuki kaal on 2500 grammi.Nüüd on siis probleemid,nimelt poole gaasiga ei jaksa tõsta maast lahti.Kolmveerand gaasiga sain 20 cm maast lahti,kõrgemale ei julgend kuna on suht ebastabiilne.Kas peaks suuremad propellerid hankima või võimsamad mootorid ? Millised mootorid sobiks selle kaalu juurde? Samas selle ühe mootori tõmbe jõud peaks olema oma 2,5 kg .lisan ka projektist video .https://youtu.be/QarntCoDTiQ
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Juhani



Liitunud: 15 Dets 2011
Postitusi: 238
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Laup Märts 24, 2018 23:15    Teema: Vasta viitega

Propcalc-s su valitud moto hetkel täitsa saadaval: https://www.dropbox.com/s/jjefgml2l64v61g/123.pdf?dl=0

Propiga suuremaks minna ei saa kuna too ongi juba üle maksimumi.
Kakskopteril põhjustavad ebastabiilsust kas liiga uimased esc-d või servod.
Peale vaadates kindlasti raske öelda, kas on uimased või seadistuse küsimus.

Parema ülevaate saamiseks pead kõrgemale tõusma kuna maapinna efekt mõjutab päris palju stabiilsust (kopterite peal kogenud). Kuskil 1-1,5m peaks kadunud olema.

Edu!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
stnabaum1



Liitunud: 8 Aug 2013
Postitusi: 67

PostitusPostitatud: Püh Märts 25, 2018 21:09    Teema: Vasta viitega

Mulle jääb vähe arusaamatuks P ja I tundlikuse seadmine.Oskab keegi eesti keeles seda lahtiseletada.Muideks VTOL sain hõljuma ,aga hirmsasti tuli stikkidega tööd teha,et paigal hoida.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
ulmeKulgur



Liitunud: 2 Okt 2009
Postitusi: 276

PostitusPostitatud: Esm Märts 26, 2018 11:03    Teema: Vasta viitega

P on algoritmi proportsionaalne osa, mis reageerib proportsionaalselt kõrvalekalde hetkeväärtusega.

I on integraalne osa, mis arvestab kõrvalekallet ja selle kestmise aega...

...ja kui sul on võimalus seda torkida, siis D on derivatiivne (tuletise põhine) osa, mis ei arvesta kõrvalekallet, vaid kõrvalekalde muutumise kiirust.

Reeglina, kui stabiilsuse puudumine väljendub "üle pingutamise" efektis (kompenseeriv tegevus toob mudeli õigest asendist läbi ja vastupidi valesse asendisse, võimalik-et hakkab toimuma võnkumine), siis on P kordaja liiga suur ja D liiga väike.

Kui aga stabiilsust jätkub ainult ideaalsetes oludes ning jääb väheks äärmuslikes, siis mina kahtlustaks, et I on liiga väike. Kui aga kõrvalekallet "mäletatakse" liiga kaua ja töötatakse vastu juba kadunud kõrvalekaldele, siis jälle I liiga suur.

Muud jutustada ilma olusid teadmata ei oska... praktikas tasuks ehk uurida, mida teised sarnase ehitusega mudeitel paika sättinud on. :)
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
tikka



Liitunud: 31 Jan 2007
Postitusi: 891
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Püh Apr 01, 2018 11:42    Teema: Vasta viitega

stnabaum1 kirjutas:
Mulle jääb vähe arusaamatuks P ja I tundlikuse seadmine.Oskab keegi eesti keeles seda lahtiseletada.Muideks VTOL sain hõljuma ,aga hirmsasti tuli stikkidega tööd teha,et paigal hoida.

Youtube`is leiab videosid ka, kus näidatakse erinevade situatsioonid ette, järgnev on küll FPV ja multirootor, aga annab vast mingit aimu (lendamise osa alates ca 1:44): https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=kmc9Soci07A

Kui ma asjast õigesti olen aru saanud, siis:
P on nagu olevik, kontroller vaatab hetke asendit ja mida suurem on kõrvalekalle, seda suurem on jõud selle korrigeerimiseks. Samas väikese püsiva muutuse puhul (näiteks tuul lükkab) ei tule P asendi hoidmisega toime.
I on nagu minevik. Kontroller vaatab, kus oli kopter minevikus ja korrigeerib asendit, et sinna tagasi jõuda. Ehk siis hea väikese püsiva muutuste puhul, kus P ei tule toime.
D on nagu tulevik, kontroller üritab ennustada, kus oleks kopter tulevikus sama kõrvale kallutava jõu jätkudes ja vastavalt sellele rakendab korrektuuri. Samas D summutab P ja I efekti.

Väga lihtsustatult:
P liiga väike- asendi suure amplituudiga püsiv võnkumine, väga väikese väärtuse puhul ei hoia asendit ja keerab üle pea.
P liiga suur- asendi kiire amplituudiga püsiv võnkumine
I liiga väike- kopter ei hoia asendit vaid kaldub vaikselt ja püsivalt kõrvale, eriti tuulega
I liiga suur- liiga gressiivne kompenseerimine ja asendi kiired sumbuvad võnkumised
D liiga väike- tavaliselt üks asendi sumbuv võnkumine
D liiga suur- võnkumised mootori pöörete arvus, kuuleb kõrvaga rohkem, kui näeb, eriti teatud oludes. Raske avastada ja tundub olevat mootorite tervise seisukohast kõige ohtlikum, sest mootorid kuumenevad üle.
_________________
Mudelite pildikogu
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
stnabaum1



Liitunud: 8 Aug 2013
Postitusi: 67

PostitusPostitatud: Reede Aug 03, 2018 17:25    Teema: VTOL Vasta viitega

Kahjuks see projekt läks nihusti,seega otsustasin osta valmis paketi
.Mõnda aega sain nautida seda lennukid,kuni ühe crashi järgi tema kontroller läks tuksi.Otsustasin panna pardale KK2.15 aju openaero 2vtol softiga,aga siiamaani ei ole suutnud teda stabiilseks saada.Kord tormab edasi üles tõstes,kord vajub saba poole,teisisõnu eisuuda panna teda tegema hooverit.Ma ise nüüd kaks nädalat Tallinnas.Kas leidub kedagi asjatundat,kes suudaks aidata mind selle lennuki häälestamisel?Samuti ei leia enam talle originaal aju,vist tootmisest maasTänudega Ants.Video lennukist https://youtu.be/uobi-wO1JgA
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Multikopterid, Droonid Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group