Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Vahust lennuki valmistamine ehk Rakvere meestele konkurents

 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Isetegijate nurk
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
Juhani



Liitunud: 15 Dets 2011
Postitusi: 244
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Dets 14, 2015 14:21    Teema: Vahust lennuki valmistamine ehk Rakvere meestele konkurents Vasta viitega

Lennukite valmistamise kiirkoolitus läbitud, asusin tööriistade valmistamise kallale.
Varasemast oli ehitatud vert. traadi lõikus, mis toimis lipo laadija "special functioniga". Soovisin vähe paindlikumat lahendust, mis ei nõuaks laadija kaasa vedamist ja vooluvõrgu lähedust.
Uue lahendusena sai kasutatud DC - DC step down konverterit. Katsed said edukalt läbitud. Konverteril max. 5A, millest oli rohkem kui küll. Finfoami lõikas kuskil 1,6A-ga ja 4A ajas traadi juba täiesti punaseks.

Kuna regulaator on switching (~80% ja üle kasutegur) siis 1,6A väljundi juures oli 3s lipolt voolutarve ~700mA, mis annab 2200mAh akul kuskil 2,5h tööaega.



Plussid:
*Sobivad toiteks erinevad akud 3s-6s
*Seadmel ekraan, mis näitab sisendpinget, väljundpinget, väljundvoolu ja võimsust
*Juhtmete otsas krokodillid (Saab sama toitega horisontaalset traati toita).
*Saab suhteliselt täpselt seadistada pinget ja voolutugevust.

Miinused:
*Potekate keeramiseks vaja väikest kruvikat.
*Toide võiks olla kinnises karbis

Konverter pärineb siit:
http://www.aliexpress.com/item/Wholesale-1pcs-DC-Step-Down-Converter-DC-4-0-38V-to-1-25V-36V-5A-75W/32285636716.html

_____________________________________________________________
EDIT:

Jooksvalt on tegemisest pilte tehtud. Huvi korral näeb neid siit: https://www.dropbox.com/sh/qmcd458a4tb0nvo/AAAYoU8ntwkkD8RgLWpjcWIda?dl=0


Viimati muutis seda Juhani (Nelj Veeb 18, 2016 20:26). Kokku muudetud 1 kord
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
särts



Liitunud: 8 Nov 2008
Postitusi: 679

PostitusPostitatud: Esm Dets 14, 2015 19:28    Teema: Konkurendid Vasta viitega

Laughing
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Juhani



Liitunud: 15 Dets 2011
Postitusi: 244
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Dets 14, 2015 22:28    Teema: Vasta viitega

Tänasega lisandus kuum nuga lennuki poolte seest tühjaks lõikamiseks.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
särts



Liitunud: 8 Nov 2008
Postitusi: 679

PostitusPostitatud: Teis Dets 15, 2015 18:44    Teema: konkurendid Vasta viitega

Ja nii see haigus alguse saabki Very Happy
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Teet



Liitunud: 28 Sept 2014
Postitusi: 54
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitatud: Teis Dets 15, 2015 19:59    Teema: Vasta viitega

Sellele pole ravi. Mõtle ennem järele!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
kyylik



Liitunud: 20 Veeb 2011
Postitusi: 1172
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Kolm Dets 16, 2015 0:15    Teema: Vasta viitega

Edu! Ootame huviga esimesi võitlejaid ja nendega lahinguväljal kohtumist Smile
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
Juhani



Liitunud: 15 Dets 2011
Postitusi: 244
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Jan 12, 2016 22:35    Teema: Vasta viitega

Külmaga liiguvad asjad aeglaselt Very Happy .
Viimase asjana oli veel puudu tiiva lõiketraadi kinnitus.
Nüüd ka see olemas.

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Juhani



Liitunud: 15 Dets 2011
Postitusi: 244
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Veeb 03, 2016 11:37    Teema: Vasta viitega

Esimene lõikuse õhtu oli üllatavalt edukas.
Optimaalsete lõikere¾iimide määramine võttis omajagu aega aga tulemus oli seda väärt- ükski tiib ei läinud praaki.






Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
artjom112



Liitunud: 1 Veeb 2014
Postitusi: 447

PostitusPostitatud: Püh Veeb 28, 2016 18:57    Teema: Vasta viitega

Esimene hakkab valmis saama:)



_________________
Trex 450 Pro, SkySurfer, Mustang P51, WLToys V977, Sbach 342, Flying Handjob:)
Frsky Taranis plus
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
artjom112



Liitunud: 1 Veeb 2014
Postitusi: 447

PostitusPostitatud: Nelj Märts 03, 2016 21:23    Teema: Vasta viitega

Elu esimene lendav käsitöö on siis lõpuks valmis:)


_________________
Trex 450 Pro, SkySurfer, Mustang P51, WLToys V977, Sbach 342, Flying Handjob:)
Frsky Taranis plus
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Ropka



Liitunud: 12 Juuni 2006
Postitusi: 1450
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Nelj Märts 03, 2016 21:31    Teema: Vasta viitega

"valmis" võib öelda siis, kui lahingus on võit koju toodud, ehk on konkurentsis teistega....

eks (vast) näeme
_________________
kogun vanu vene lennukimootoreid
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
artjom112



Liitunud: 1 Veeb 2014
Postitusi: 447

PostitusPostitatud: Nelj Märts 03, 2016 21:39    Teema: Vasta viitega

Ma arvan et ta kukub esimese paari minuti jooksul alla:)
Niiet minu jaoks on ta siiski Valmis:)
_________________
Trex 450 Pro, SkySurfer, Mustang P51, WLToys V977, Sbach 342, Flying Handjob:)
Frsky Taranis plus
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
FPVmarko



Liitunud: 12 Juuli 2011
Postitusi: 448
Asukoht: Võru _________ tel 5345I682

PostitusPostitatud: Esm Märts 07, 2016 23:01    Teema: Vasta viitega

vahulõikamise aurid ütlemata mürgised. Kui teha äärmisel juhul kinni ruumis siis vähemalt lahtise akna või kõva ventilatsiooni all.
_________________
markoladu.era.ee - müüa põnevat hobikraami
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
Juhani



Liitunud: 15 Dets 2011
Postitusi: 244
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Märts 09, 2016 13:34    Teema: Vasta viitega



Esimene lennuk valmis ja esmalend ka tehtud. Juba käivad ideed järgmise ehitamiseks. Vaja oleks tiiba nihutada, et raskuskeset ettepoole saada ja kõvasti kiirem võiks olla.
Koos 2200mAh akuga (ehk lennuvalmis) näitas köögikaal 730 grammi.

Pilte näeb esimeses postituses albumis.


Viimati muutis seda Juhani (Kolm Märts 09, 2016 13:38). Kokku muudetud 1 kord
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Juhani



Liitunud: 15 Dets 2011
Postitusi: 244
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Märts 09, 2016 13:36    Teema: Vasta viitega

Tsiteerin::
vahulõikamise aurid ütlemata mürgised.

Sellest ei olnud teadlik, tänud info eest!
Üldjuhul said kõik lõikamised tehtud nii madalal temperatuuril kui võimalik. Tossu oli näha ainult traadi temp. seadistamisel kui liiga kõrge sai pandud.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Thucar



Liitunud: 17 Jan 2016
Postitusi: 61

PostitusPostitatud: Kolm Märts 09, 2016 13:49    Teema: Vasta viitega

Väga viks näeb välja! Ei leidnud varasematest postidest infot, mis linnu tiivaulatuseks on? Ja mis mootori näitajad?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
kyylik



Liitunud: 20 Veeb 2011
Postitusi: 1172
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Kolm Märts 09, 2016 14:32    Teema: Vasta viitega

Tõesti väga hea välimusega lennukid,ning tundus et väga hästi lendavad kh.kohe näha et osavad ehitajad ja piloodid(juhani ja artjom112) kiitus!! Ootame teid igaljuhul lahingusse!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
Juhani



Liitunud: 15 Dets 2011
Postitusi: 244
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Märts 09, 2016 19:26    Teema: Vasta viitega

Tiivaulatus on 96cm, mis idee järgi peaks olema umbes 1:12 me 109T-st.
Kere pikkus mootori plaadist saba otsa 69 cm.

Mootor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__49346__Turnigy_L3010B_1300_Brushless_Motor_420w_EU_Warehouse_.html?strSearch=1300

ESC 40A aga võiks suurem olla(kimamisega läheb päris tuliseks).
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Ropka



Liitunud: 12 Juuni 2006
Postitusi: 1450
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Märts 09, 2016 22:40    Teema: Vasta viitega

paistik päris kiire lennuk olema

nüüd peab testima et 7 minutit täis lendaks täis gaasiga ja lindi koormuse ka vastu peaks
_________________
kogun vanu vene lennukimootoreid
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
Juhani



Liitunud: 15 Dets 2011
Postitusi: 244
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Märts 11, 2016 12:20    Teema: Vasta viitega

Tsiteerin::
Tõesti väga hea välimusega lennukid,ning tundus et väga hästi lendavad kh.kohe näha et osavad ehitajad ja piloodid(juhani ja artjom112) kiitus!! Ootame teid igaljuhul lahingusse!


Kui juba kiitmiseks läks siis ennekõige kuuluvad kiitused sulle kyylik. Materjalide, liimide jne asjade valik oleks 0 alustajale ikka üle pea käinud.
Ilma näpunäideteta oleksime arvatavasti veel foorumites istunud ja lennukitest poleks haisugi olnud Very Happy.


Tsiteerin::
paistik päris kiire lennuk olema

nüüd peab testima et 7 minutit täis lendaks täis gaasiga ja lindi koormuse ka vastu peaks


Sai vist tiivaulatusega üle pingutatud. Lennuk planeeris ilma gaasita vast liiga hästi. Järgmine nädal algab uue ehitus ja plaan oleks katsetada me 109 9m tiiva 1:12 skaalat.
Äkki väiksem tiib pidurdab vähem ja saab lennuaja pikemaks. Siiani on olnud lennud 7-8 min kanti ning puldi täis gaasi taimer nätab kuskil 5 min kanti.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Isetegijate nurk Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group