Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat |
Autor |
Teade |
vintrobi
Liitunud: 24 Jan 2014 Postitusi: 40 Asukoht: harju maa kiilivald
|
|
Tagasi üles |
|
 |
toomas t
Liitunud: 12 Nov 2013 Postitusi: 15 Asukoht: Tallinn / Harjumaa
|
Postitatud: Kolm Märts 26, 2014 9:54 Teema: |
|
|
See mootor töötab bensiiniga, aga pööra tähelepanu võimsusele, olematu 0,8 hp. Sama suurusega nitromootor annab kordades rohkem välja. |
|
Tagasi üles |
|
 |
vintrobi
Liitunud: 24 Jan 2014 Postitusi: 40 Asukoht: harju maa kiilivald
|
Postitatud: Kolm Märts 26, 2014 15:10 Teema: |
|
|
Kas peab olema ka mingi õli selle mootori jaoks ja kas töötab tavalise sõiduauto bensiiniga või on mingi eriline bensiin.  _________________ YAK 54 hyperion
extra 300 |
|
Tagasi üles |
|
 |
cuprum

Liitunud: 9 Märts 2007 Postitusi: 1544 Asukoht: EEKE
|
Postitatud: Kolm Märts 26, 2014 15:17 Teema: |
|
|
vintrobi kirjutas: | Kas peab olema ka mingi õli selle mootori jaoks ja kas töötab tavalise sõiduauto bensiiniga või on mingi eriline bensiin.  |
Ei, pigem vana "punnvõrri" bensiin - et siis õliga "pooleks" (tegelikult küll kuskil 1:20 kanti). Aga, miks Sa ise manuali ei loe? HK lehel manual + üsna palju muudki dokumenti täiega olemas. |
|
Tagasi üles |
|
 |
vintrobi
Liitunud: 24 Jan 2014 Postitusi: 40 Asukoht: harju maa kiilivald
|
Postitatud: Kolm Märts 26, 2014 15:27 Teema: |
|
|
Kas tavaline kahetaktilise õli.  _________________ YAK 54 hyperion
extra 300 |
|
Tagasi üles |
|
 |
Oehh

Liitunud: 12 Juuli 2007 Postitusi: 1196 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Kolm Märts 26, 2014 20:31 Teema: |
|
|
Tavaline 95...98 peaks kõlbama vist jah.
Lubrication oil: 2 cycle Engine Oil API TC / JASO FD or better specs. (Mobil + M2T)
General use fuel: 20:1-25:1
Nagu toomas juba kirjutas on võimsust ikka väga vähe ca 550 grammise mootori jaoks.
Ja pane ka seda tähele, et see mootor on 2-taktilikne mis luristab benzu ilmselt mõnuga.
Aga kirjuta parem mis sa selle mootoriga teha tahad.
Ehk siis valiks mootori vastavalt vajadusele. |
|
Tagasi üles |
|
 |
vintrobi
Liitunud: 24 Jan 2014 Postitusi: 40 Asukoht: harju maa kiilivald
|
|
Tagasi üles |
|
 |
vintrobi
Liitunud: 24 Jan 2014 Postitusi: 40 Asukoht: harju maa kiilivald
|
Postitatud: Kolm Märts 26, 2014 22:32 Teema: |
|
|
Kus selle mootori süüte küünlt müüakse. _________________ YAK 54 hyperion
extra 300 |
|
Tagasi üles |
|
 |
Erki.K
Liitunud: 15 Veeb 2014 Postitusi: 267 Asukoht: Saare mk
|
Postitatud: Kolm Märts 26, 2014 22:52 Teema: |
|
|
Pildilt paistab üks süüteküünal komplektiga kaasas olevat.
Googeldades tuleb neid e-poode päris palju kus neid müüakse. |
|
Tagasi üles |
|
 |
Oehh

Liitunud: 12 Juuli 2007 Postitusi: 1196 Asukoht: Tallinn
|
|
Tagasi üles |
|
 |
vintrobi
Liitunud: 24 Jan 2014 Postitusi: 40 Asukoht: harju maa kiilivald
|
|
Tagasi üles |
|
 |
Oehh

Liitunud: 12 Juuli 2007 Postitusi: 1196 Asukoht: Tallinn
|
|
Tagasi üles |
|
 |
vintrobi
Liitunud: 24 Jan 2014 Postitusi: 40 Asukoht: harju maa kiilivald
|
Postitatud: Nelj Märts 27, 2014 13:16 Teema: |
|
|
Aga mis oleks siis odav ja normaalne bensiini mootor. ja kui palju sellised kasutatud maksavad _________________ YAK 54 hyperion
extra 300 |
|
Tagasi üles |
|
 |
Kuno

Liitunud: 11 Apr 2006 Postitusi: 1418 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Nelj Märts 27, 2014 17:52 Teema: |
|
|
Oleneb sellest,mida saavutada tahad,aga mulle tundub see 9ccm mootor jõuetu.Kui soovid ehitada kaua õhus püsivat kaameraalust või FPV-d,siis on ok,aga kui soovid vigurlennuvõimelist mudelit,siis mõttetu teema.Ega see 15ccm mootor kas teab mis püss ole,aga sellel juba mingi mõte oleks - kui suudad sellega ehitada mudeli,mis üle 4 kg ei kaalu,siis on ok.Bensukaid on mõistlik vaadata 25+ccm - siis on võimsus mõistlik.Mudel tuleks valida selline 180 cm tiivaga ja lennukaaluks planeerida mingi 5 kg,siis lendab väga hästi. |
|
Tagasi üles |
|
 |
vintrobi
Liitunud: 24 Jan 2014 Postitusi: 40 Asukoht: harju maa kiilivald
|
Postitatud: Reede Märts 28, 2014 17:59 Teema: |
|
|
Ei taha ehitada 3d tahaks ehitada tavalist kas kahe või ühe tiivalist rahulikult lendavat lennukit.  _________________ YAK 54 hyperion
extra 300 |
|
Tagasi üles |
|
 |
vintrobi
Liitunud: 24 Jan 2014 Postitusi: 40 Asukoht: harju maa kiilivald
|
Postitatud: Laup Märts 29, 2014 11:01 Teema: |
|
|
Aga mida sellel veel vaja kui ostad mootori.  _________________ YAK 54 hyperion
extra 300 |
|
Tagasi üles |
|
 |
primaat
Liitunud: 22 Dets 2007 Postitusi: 413 Asukoht: võrumaa
|
Postitatud: Laup Märts 29, 2014 17:09 Teema: |
|
|
............. sellele mootorile ei olegi midagi ju juurde vaja,ostad,paned kokku,vaatad ja vb olla ka käivitad siis seisab mõne aasta ja müüd maha. Aga üldjuhul on mootorile juurde vaja soetada ka lennuk..... ,vist! |
|
Tagasi üles |
|
 |
vintrobi
Liitunud: 24 Jan 2014 Postitusi: 40 Asukoht: harju maa kiilivald
|
Postitatud: Laup Märts 29, 2014 20:29 Teema: |
|
|
Aga starter  _________________ YAK 54 hyperion
extra 300 |
|
Tagasi üles |
|
 |
tikka

Liitunud: 31 Jan 2007 Postitusi: 898 Asukoht: Rakvere
|
Postitatud: Laup Märts 29, 2014 22:15 Teema: |
|
|
vintrobi kirjutas: | Aga mis oleks siis odav ja normaalne bensiini mootor. ja kui palju sellised kasutatud maksavad |
Kui odav on odav? DLE, OS jms peaks olema suht kindla peake minek. Toodete kohta peaks alati netist lisainfot otsima. Tehasest tulnud NGH GT9 ei tundu ka HK arvustuste kohaselt olevat hea mootor. Tõenäoliselt tuleb enne lennutamist seda natuke putitada.
Selle mootori näitajad tunduvad vähemalt paberil palju paremad:
http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1679_1690_1692&products_id=9702886
Veel mõtlemisainet:
Enda 1500mm traineri ehitasin 4ccm OS FX nitro mootoriga. Lendas küll, kuigi 1200mm on levinum tiivaulatus sellisele jõuallikale. http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=6562
Minu arvutuste kohaselt (ei pruugi olla kõige täpsemad) on 4ccm FX nitro mootori 10 lennuminuti hind ca 1,25eur ja 20cc DLE bensukal 0,15eur, kui vaadata ainult kütusekulu. 4ccm mootori jaoks sobilik lennuk, komponendid ja võimalikud maaga kokkupõrked on odavamad. Bensukas määrib vähem lennukit, aga see peaks rohkem haisema. |
|
Tagasi üles |
|
 |
vintrobi
Liitunud: 24 Jan 2014 Postitusi: 40 Asukoht: harju maa kiilivald
|
Postitatud: Püh Märts 30, 2014 12:15 Teema: |
|
|
Aga mida sellel täpsemalt putitada vaja on _________________ YAK 54 hyperion
extra 300 |
|
Tagasi üles |
|
 |
vintrobi
Liitunud: 24 Jan 2014 Postitusi: 40 Asukoht: harju maa kiilivald
|
|
Tagasi üles |
|
 |
Kuno

Liitunud: 11 Apr 2006 Postitusi: 1418 Asukoht: Tallinn
|
|
Tagasi üles |
|
 |
vintrobi
Liitunud: 24 Jan 2014 Postitusi: 40 Asukoht: harju maa kiilivald
|
|
Tagasi üles |
|
 |
primaat
Liitunud: 22 Dets 2007 Postitusi: 413 Asukoht: võrumaa
|
Postitatud: Esm Märts 31, 2014 17:24 Teema: |
|
|
annab bensiini peale ümber teha,kaasarvatud seda aga kui sa nii palju nii rumalaid küsimusi esitad siis sinust küll tegijat ei ole nii et viska järjekordne rumal mõte peast välja ja kuula mis sulle räägitakse. Aga sa vaata seda,lendab muide väga hästi ja ei ole üldse mootorit tarvis. |
|
Tagasi üles |
|
 |
tikka

Liitunud: 31 Jan 2007 Postitusi: 898 Asukoht: Rakvere
|
Postitatud: Esm Märts 31, 2014 22:06 Teema: |
|
|
vintrobi kirjutas: | Aga mida sellel täpsemalt putitada vaja on |
Endal pole kavas bensukat teha ja väga ei süvenenud, aga probleemiks tundus olevat karburaator ja kütuse pump, mis võib häälestamise keerukaks muuta. Probleem võib olla ka kasutajates.
Bensiinimootoreid alla 9cc väga ei leia, sest väikeseid mootoreid on keeruline bensiiniga tööle panna (mingi füüsikaseaduste vms teema). Seepärast ongi väikestel mootoritel teine kütus. |
|
Tagasi üles |
|
 |
Oehh

Liitunud: 12 Juuli 2007 Postitusi: 1196 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Esm Märts 31, 2014 23:09 Teema: |
|
|
tikka kirjutas: | Bensiinimootoreid alla 9cc väga ei leia, sest väikeseid mootoreid on keeruline bensiiniga tööle panna (mingi füüsikaseaduste vms teema). Seepärast ongi väikestel mootoritel teine kütus. |
Tegelikult oli 30...60-datel just nimelt bensiini mootorid.
Alles hiljem tulid eetriga diiselmootorid
ja veel veidi hiljem hõõgküünlaga metanoli mootorid.
Põhjus oli muidugi tehnoloogiline ...
... ja peamiselt just selles, et sädeküünlaga bensiinimootorid vajasid
lisakaaluna dünamot ja kontakte ja süütepooli.
Ehk siis just nimelt see mootori erikaalu suhe toodetavasse võimsusesse.
Tänapäeval osatakse juba teha imepisikesi halli andureid ja elektronsüüte elektroonika on muutunud kordi väiksemaks.
Aga ju siis praegu ongi just see 15...25ccm piir kust allapoole küll üritatakse aga seni veel ei ole võimsus mootori kaalu suhtes nii hea, et see odavama kütusehinna ära tasuks. |
|
Tagasi üles |
|
 |
Erki.K
Liitunud: 15 Veeb 2014 Postitusi: 267 Asukoht: Saare mk
|
Postitatud: Laup Juuli 11, 2015 17:26 Teema: |
|
|
Kasutab seda mootorit keegi reaalselt ka oma mudeli peal? |
|
Tagasi üles |
|
 |
trebla

Liitunud: 29 Okt 2010 Postitusi: 1141 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Laup Juuli 11, 2015 18:45 Teema: |
|
|
Bensiinil väiksem energiasialdus kui piiritusel. Samas ei ima jälle niipalju niiskust sisse. _________________ TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit |
|
Tagasi üles |
|
 |
[J]
Liitunud: 28 Aug 2005 Postitusi: 2752 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Teis Aug 11, 2015 12:14 Teema: |
|
|
Toomas Mardna kasutas oma mitmeid maailmarekordeid teinud lennukitel väikest bensiinimootorit. Tavaline 4-taktiline OS-MAX 7 cm3. Sellised sädeküünlad, mis sobivad hõõgküünla keermega ja mõõtudega on täiesti olemas.
Eesti kestvuslennu rekord 21 tundi on samuti sellise mootoriga tehtud.
Sobivaks otstarbeks võib väike bensiinimootor olla tänapäevalgi parim.
Maynard Hilli üle Atlanti lend toimus 10 cm3 4-taktilise bensiinil töötava OS-MAXiga.
http://www.progressiveengineer.com/profiles/maynardHill.htm |
|
Tagasi üles |
|
 |
Erki.K
Liitunud: 15 Veeb 2014 Postitusi: 267 Asukoht: Saare mk
|
Postitatud: Teis Aug 11, 2015 13:18 Teema: |
|
|
Lahe värk! |
|
Tagasi üles |
|
 |
|