Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat |
Autor |
Teade |
FlyAirPlaneGuy

Liitunud: 18 Dets 2013 Postitusi: 134 Asukoht: Rapla
|
Postitatud: Esm Veeb 03, 2014 22:07 Teema: Kuidas töötab vene diiselmootor MK - 17? |
|
|
Terv. Tahaks teada kuidas see mootor oma tööpõhimõtete poolest töötab?
Miski ju kolbi alla ei suru? Äkki keegi targem oskab seda seletada, kuidas need diiselmootorid töötavad. |
|
Tagasi üles |
|
 |
Oehh

Liitunud: 12 Juuli 2007 Postitusi: 1196 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Esm Veeb 03, 2014 23:14 Teema: |
|
|
FlyAirPlaneGuy kirjutas: | Miski ju kolbi alla ei suru? |
Mis sa sellega täpselt öelda tahad?
Tegemist on sisepõlemismootoriga
Silindris plahvatav kütus paisub üsna piisavalt, et kolb alla suruda  |
|
Tagasi üles |
|
 |
trebla

Liitunud: 29 Okt 2010 Postitusi: 1141 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Esm Veeb 03, 2014 23:15 Teema: |
|
|
Kõigil sisepõlemismootoritel surub kolbi plahvatav gaas alla. Erinevused selliste mootorite tööpõhimõttes on põlemiskambri täitmise/tühjendamise meetodites ja küttesegu süütamise võtetes. _________________ TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit |
|
Tagasi üles |
|
 |
Oehh

Liitunud: 12 Juuli 2007 Postitusi: 1196 Asukoht: Tallinn
|
|
Tagasi üles |
|
 |
FlyAirPlaneGuy

Liitunud: 18 Dets 2013 Postitusi: 134 Asukoht: Rapla
|
Postitatud: Esm Veeb 03, 2014 23:28 Teema: |
|
|
Seda ma enamvähem tean. Just see mind segadusse ajabki, et silindri ülemises otsas ei ole midagi, justkui oleks see hermeetiliselt suletud. Mis see seal kütuse plahvatama paneb, kui seal ei tundu peale kompressiooni kruvi midagi olevat? Nitrokatel on jah küünal, mis kütuse süütab. |
|
Tagasi üles |
|
 |
Oehh

Liitunud: 12 Juuli 2007 Postitusi: 1196 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Esm Veeb 03, 2014 23:40 Teema: |
|
|
Sellel mootoril on silindrimaht muudetav.
See kompressiooni kruvi surub "silindli lage" alla ja vähendab põlemiskambri ruumi.
Aga veendu enne katsetusi selles, et komp.kruviga ei saaks töö käigus lage vastu kolbi suruda.
Need mootorid on selle suhtes väga õrnad.
Olen ise kolme mootori hoorattad väntvõlli küljest ära murdnud.
Siin on foorumis olnud kogemusi, et keps murdub. |
|
Tagasi üles |
|
 |
prosper

Liitunud: 11 Mai 2009 Postitusi: 1621 Asukoht: Hiiumaa
|
Postitatud: Teis Veeb 04, 2014 3:45 Teema: |
|
|
Kas Sa tahtsid tööpõhimõtet tead? See peaks olema nii , kütuse ja õhu segu surutakse silindris kokku ülemises asendis. Selle reaktsiooni tõttu kuumeneb see segu ja plahvatab ning surub silindri alla. Ei pea olema süüteküünalt.
On vist selliseid mudelimootoreid ka mis töötavad tankla küttel.(olen kusagilt lugenud aga ei tea rohkem infot). Ja et "diisel" paremini plahvataks lisatakse eetrit ehk õukat(võrukeeles). Mäletan ,et rootsi sõjaväe autode kabiinis oli selline pesa kuhu külmaga panid eetri ampulli sisse ja siis läks üsna nobedasti käima.  |
|
Tagasi üles |
|
 |
FlyAirPlaneGuy

Liitunud: 18 Dets 2013 Postitusi: 134 Asukoht: Rapla
|
Postitatud: Teis Veeb 04, 2014 9:03 Teema: |
|
|
Vot nüüd sain aru! Tänud neile kes seletada viitsisid  |
|
Tagasi üles |
|
 |
trebla

Liitunud: 29 Okt 2010 Postitusi: 1141 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Teis Veeb 04, 2014 9:29 Teema: |
|
|
Mäletan, et vene ajal oli liikvel õpetus kuidas teha selle kompressioonikruvi jaoks seib mis takistas kontrakolvil vastu töökolbi minemast. Mikromeetrite täpsusega treimistöö  _________________ TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit |
|
Tagasi üles |
|
 |
FlyAirPlaneGuy

Liitunud: 18 Dets 2013 Postitusi: 134 Asukoht: Rapla
|
Postitatud: Reede Veeb 14, 2014 22:44 Teema: |
|
|
Ei hakka uut teemat tegema, aga kui ma oma mootori lahti kiskusin oli kepsu ja kolvi koos hoidev (sõrm vist) pooleks. Kui hülsi ära võtsin kukkus pool sõrme välja ja teine pool on kolvi sees kinni.(hilljem võtsin julguse kokku ja toksisin selle sealt välja). See ei tohiks ju pooleks olla?  |
|
Tagasi üles |
|
 |
ik

Liitunud: 30 Juuni 2009 Postitusi: 478 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Reede Veeb 14, 2014 23:42 Teema: |
|
|
ei tohi _________________ P28A- FPV |
|
Tagasi üles |
|
 |
FlyAirPlaneGuy

Liitunud: 18 Dets 2013 Postitusi: 134 Asukoht: Rapla
|
Postitatud: Reede Veeb 14, 2014 23:45 Teema: |
|
|
Ei tea kas tänapäeval veel kusagil eesti hobipoes midagi analoogset ka leiduda võib? |
|
Tagasi üles |
|
 |
prosper

Liitunud: 11 Mai 2009 Postitusi: 1621 Asukoht: Hiiumaa
|
Postitatud: Laup Veeb 15, 2014 0:07 Teema: |
|
|
Ma ei usu, sest TУ ja ГОСТ (Государственный стандарт) järgi ei tooda keegi enam miskit. Ainuke mis võib olla on see, et mõnel veel järgi vanast ajast. Ja ehk teab Aviaator (Aivar) sealt venemaa poolt tuttavate klubi inimeste käest küsida. Veel ka võimalus, et mõni teadja treial kes tuvastab sama materjali, teeb selle vidina valmis. Kas Sul suur soov seda mingi lennuki peale panna või niisama törtsutada? |
|
Tagasi üles |
|
 |
FlyAirPlaneGuy

Liitunud: 18 Dets 2013 Postitusi: 134 Asukoht: Rapla
|
Postitatud: Laup Veeb 15, 2014 0:16 Teema: |
|
|
Pigem niisama törtsutada. Kuid õnneks kasutaja Kyylik pakkus mulle poolikut mootorit, ja seal tundus see sõrm küljes olevat.
Ja veel, millise õliga võib mootorit seest määrida?
Mul kodus üle uut automootori õli. Äkki kannatab seda natukene pintsilga määrida?  |
|
Tagasi üles |
|
 |
Oehh

Liitunud: 12 Juuli 2007 Postitusi: 1196 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Laup Veeb 15, 2014 0:56 Teema: |
|
|
Kepsu tegemine on imelihtne.
Vaja on sobivalt tugevat alumiiniumi.
Soovitatavalt nii paksu lehtmaterjali kui kepsu silmade koahal olema peab.
Edasi on vaja teada kepsu originaalpikkust.
Siis puurpingi all silmad sisse puurida ning väike sae ja viili töö.
Olen nooruses nii ühele MK-12B kepsu teinud.
Värske outomootoriõli käib küll.
Peaasi, et peale käivitamist kastorkaga kauaks seisma ei jää. |
|
Tagasi üles |
|
 |
FlyAirPlaneGuy

Liitunud: 18 Dets 2013 Postitusi: 134 Asukoht: Rapla
|
Postitatud: Laup Veeb 15, 2014 1:06 Teema: |
|
|
Mul keps ja kolv korras, pooleks on see jubin mis hoiab kepsu ja kolvi omavahel koos.Läheb läbi kolvi ja kepsu.(Meenutab tugevat traadijuppi)
Mida siis juhtub, kui kastrolkaga koos olev mootor seisma jätta? |
|
Tagasi üles |
|
 |
mart63

Liitunud: 24 Juuli 2006 Postitusi: 2507 Asukoht: Tallinn,Mustamäe
|
Postitatud: Laup Veeb 15, 2014 1:12 Teema: |
|
|
Seistest muutub tökatiks ja kitib mootori kinni mis kinni..  _________________ Mudelite galerii |
|
Tagasi üles |
|
 |
FlyAirPlaneGuy

Liitunud: 18 Dets 2013 Postitusi: 134 Asukoht: Rapla
|
Postitatud: Laup Veeb 15, 2014 1:14 Teema: |
|
|
Siis metsas
Kui suvel mootorit kräunutab, siis enne talve mootor lahti ja puhtaks ilusti kõik?  |
|
Tagasi üles |
|
 |
Oehh

Liitunud: 12 Juuli 2007 Postitusi: 1196 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Laup Veeb 15, 2014 2:15 Teema: |
|
|
Sul siis katki kolvi-kepsu sõrm.
No see ehk ka meetermõõdus
ja saab mõnest terastraadist õige pikkusega välja lõigata. |
|
Tagasi üles |
|
 |
Veteran

Liitunud: 24 Aug 2010 Postitusi: 59 Asukoht: Viljandimaa
|
Postitatud: Laup Veeb 15, 2014 9:26 Teema: MK-17 |
|
|
Praktika on selline, et aastaid seisnud kastoorõli seguga töötanud mootori saab edukalt lahti, kui silindrit fööniga soojendada, samal ajal propist proovides, kas hakkab liikuma.Liigset jõudu mitte rakendada!Pärast mootoripesu ja mingi kergemat- vedelamat õli silindrisse. Mootorit osadeks lammutada pole samuti tarvis...
Selle kolvisõrme võib edukalt sobiva diameetriga puurisabast valmistada. _________________ Tervitustega Veteran. |
|
Tagasi üles |
|
 |
Ropka

Liitunud: 12 Juuni 2006 Postitusi: 1444 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: Püh Veeb 16, 2014 20:40 Teema: |
|
|
võin karpides sobrada, ehk leiab isegi MK-17 sõrme _________________ kogun vanu vene lennukimootoreid |
|
Tagasi üles |
|
 |
FlyAirPlaneGuy

Liitunud: 18 Dets 2013 Postitusi: 134 Asukoht: Rapla
|
Postitatud: Esm Veeb 17, 2014 11:13 Teema: |
|
|
sobrasobra  _________________ Yuneec Q500 4K |
|
Tagasi üles |
|
 |
FlyAirPlaneGuy

Liitunud: 18 Dets 2013 Postitusi: 134 Asukoht: Rapla
|
Postitatud: Püh Märts 16, 2014 9:13 Teema: |
|
|
Igatahes nüüdseks olen puuri sabast ise õige teinud ja tundub et mootor nüüd korras
PS: Meeldivat lund!  _________________ Yuneec Q500 4K |
|
Tagasi üles |
|
 |
|