Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Kuidas töötab vene diiselmootor MK - 17?

 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Mootorid, kütus, akud
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
FlyAirPlaneGuy



Liitunud: 18 Dets 2013
Postitusi: 128
Asukoht: Rapla

PostitusPostitatud: Esm Veeb 03, 2014 22:07    Teema: Kuidas töötab vene diiselmootor MK - 17? Vasta viitega

Terv. Tahaks teada kuidas see mootor oma tööpõhimõtete poolest töötab?
Miski ju kolbi alla ei suru? Äkki keegi targem oskab seda seletada, kuidas need diiselmootorid töötavad.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Oehh



Liitunud: 12 Juuli 2007
Postitusi: 1196
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Veeb 03, 2014 23:14    Teema: Vasta viitega

FlyAirPlaneGuy kirjutas:
Miski ju kolbi alla ei suru?

Mis sa sellega täpselt öelda tahad?
Tegemist on sisepõlemismootoriga Wink
Silindris plahvatav kütus paisub üsna piisavalt, et kolb alla suruda Wink
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
trebla



Liitunud: 29 Okt 2010
Postitusi: 1141
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Veeb 03, 2014 23:15    Teema: Vasta viitega

Kõigil sisepõlemismootoritel surub kolbi plahvatav gaas alla. Erinevused selliste mootorite tööpõhimõttes on põlemiskambri täitmise/tühjendamise meetodites ja küttesegu süütamise võtetes.
_________________
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Oehh



Liitunud: 12 Juuli 2007
Postitusi: 1196
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Veeb 03, 2014 23:27    Teema: Vasta viitega

Kuigi YouTubes on igasugu videovõltsinguid võin julgelt kinnitada, et need videod on ehtsad
ja MK 17 on täiesti töötav mootor.
http://www.youtube.com/watch?v=QfCWqmqlcMk
http://www.youtube.com/watch?v=RmbG1v1A1Ak
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
FlyAirPlaneGuy



Liitunud: 18 Dets 2013
Postitusi: 128
Asukoht: Rapla

PostitusPostitatud: Esm Veeb 03, 2014 23:28    Teema: Vasta viitega

Seda ma enamvähem tean. Just see mind segadusse ajabki, et silindri ülemises otsas ei ole midagi, justkui oleks see hermeetiliselt suletud. Mis see seal kütuse plahvatama paneb, kui seal ei tundu peale kompressiooni kruvi midagi olevat? Nitrokatel on jah küünal, mis kütuse süütab.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Oehh



Liitunud: 12 Juuli 2007
Postitusi: 1196
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Veeb 03, 2014 23:40    Teema: Vasta viitega

Sellel mootoril on silindrimaht muudetav.
See kompressiooni kruvi surub "silindli lage" alla ja vähendab põlemiskambri ruumi.
Aga veendu enne katsetusi selles, et komp.kruviga ei saaks töö käigus lage vastu kolbi suruda.
Need mootorid on selle suhtes väga õrnad.
Olen ise kolme mootori hoorattad väntvõlli küljest ära murdnud.
Siin on foorumis olnud kogemusi, et keps murdub.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
prosper



Liitunud: 11 Mai 2009
Postitusi: 1621
Asukoht: Hiiumaa

PostitusPostitatud: Teis Veeb 04, 2014 3:45    Teema: Vasta viitega

Kas Sa tahtsid tööpõhimõtet tead? See peaks olema nii , kütuse ja õhu segu surutakse silindris kokku ülemises asendis. Selle reaktsiooni tõttu kuumeneb see segu ja plahvatab ning surub silindri alla. Ei pea olema süüteküünalt.
On vist selliseid mudelimootoreid ka mis töötavad tankla küttel.(olen kusagilt lugenud aga ei tea rohkem infot). Ja et "diisel" paremini plahvataks lisatakse eetrit ehk õukat(võrukeeles). Mäletan ,et rootsi sõjaväe autode kabiinis oli selline pesa kuhu külmaga panid eetri ampulli sisse ja siis läks üsna nobedasti käima. Smile
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
FlyAirPlaneGuy



Liitunud: 18 Dets 2013
Postitusi: 128
Asukoht: Rapla

PostitusPostitatud: Teis Veeb 04, 2014 9:03    Teema: Vasta viitega

Vot nüüd sain aru! Tänud neile kes seletada viitsisid Very Happy
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
trebla



Liitunud: 29 Okt 2010
Postitusi: 1141
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Veeb 04, 2014 9:29    Teema: Vasta viitega

Mäletan, et vene ajal oli liikvel õpetus kuidas teha selle kompressioonikruvi jaoks seib mis takistas kontrakolvil vastu töökolbi minemast. Mikromeetrite täpsusega treimistöö Wink
_________________
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
FlyAirPlaneGuy



Liitunud: 18 Dets 2013
Postitusi: 128
Asukoht: Rapla

PostitusPostitatud: Reede Veeb 14, 2014 22:44    Teema: Vasta viitega

Ei hakka uut teemat tegema, aga kui ma oma mootori lahti kiskusin oli kepsu ja kolvi koos hoidev (sõrm vist) pooleks. Kui hülsi ära võtsin kukkus pool sõrme välja ja teine pool on kolvi sees kinni.(hilljem võtsin julguse kokku ja toksisin selle sealt välja). See ei tohiks ju pooleks olla? Surprised
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
ik



Liitunud: 30 Juuni 2009
Postitusi: 478
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Reede Veeb 14, 2014 23:42    Teema: Vasta viitega

ei tohi
_________________
P28A- FPV
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
FlyAirPlaneGuy



Liitunud: 18 Dets 2013
Postitusi: 128
Asukoht: Rapla

PostitusPostitatud: Reede Veeb 14, 2014 23:45    Teema: Vasta viitega

Ei tea kas tänapäeval veel kusagil eesti hobipoes midagi analoogset ka leiduda võib?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
prosper



Liitunud: 11 Mai 2009
Postitusi: 1621
Asukoht: Hiiumaa

PostitusPostitatud: Laup Veeb 15, 2014 0:07    Teema: Vasta viitega

Ma ei usu, sest TУ ja ГОСТ (Государственный стандарт) järgi ei tooda keegi enam miskit. Ainuke mis võib olla on see, et mõnel veel järgi vanast ajast. Ja ehk teab Aviaator (Aivar) sealt venemaa poolt tuttavate klubi inimeste käest küsida. Veel ka võimalus, et mõni teadja treial kes tuvastab sama materjali, teeb selle vidina valmis. Kas Sul suur soov seda mingi lennuki peale panna või niisama törtsutada?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
FlyAirPlaneGuy



Liitunud: 18 Dets 2013
Postitusi: 128
Asukoht: Rapla

PostitusPostitatud: Laup Veeb 15, 2014 0:16    Teema: Vasta viitega

Pigem niisama törtsutada. Kuid õnneks kasutaja Kyylik pakkus mulle poolikut mootorit, ja seal tundus see sõrm küljes olevat.
Ja veel, millise õliga võib mootorit seest määrida?
Mul kodus üle uut automootori õli. Äkki kannatab seda natukene pintsilga määrida? Very Happy
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Oehh



Liitunud: 12 Juuli 2007
Postitusi: 1196
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Laup Veeb 15, 2014 0:56    Teema: Vasta viitega

Kepsu tegemine on imelihtne. Smile
Vaja on sobivalt tugevat alumiiniumi.
Soovitatavalt nii paksu lehtmaterjali kui kepsu silmade koahal olema peab.
Edasi on vaja teada kepsu originaalpikkust.
Siis puurpingi all silmad sisse puurida ning väike sae ja viili töö.

Olen nooruses nii ühele MK-12B kepsu teinud.
Smile
Värske outomootoriõli käib küll.
Peaasi, et peale käivitamist kastorkaga kauaks seisma ei jää.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
FlyAirPlaneGuy



Liitunud: 18 Dets 2013
Postitusi: 128
Asukoht: Rapla

PostitusPostitatud: Laup Veeb 15, 2014 1:06    Teema: Vasta viitega

Mul keps ja kolv korras, pooleks on see jubin mis hoiab kepsu ja kolvi omavahel koos.Läheb läbi kolvi ja kepsu.(Meenutab tugevat traadijuppi)
Mida siis juhtub, kui kastrolkaga koos olev mootor seisma jätta?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
mart63



Liitunud: 24 Juuli 2006
Postitusi: 2507
Asukoht: Tallinn,Mustamäe

PostitusPostitatud: Laup Veeb 15, 2014 1:12    Teema: Vasta viitega

Seistest muutub tökatiks ja kitib mootori kinni mis kinni.. Very Happy
_________________
Mudelite galerii
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
FlyAirPlaneGuy



Liitunud: 18 Dets 2013
Postitusi: 128
Asukoht: Rapla

PostitusPostitatud: Laup Veeb 15, 2014 1:14    Teema: Vasta viitega

Siis metsas Very Happy
Kui suvel mootorit kräunutab, siis enne talve mootor lahti ja puhtaks ilusti kõik? Very Happy
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Oehh



Liitunud: 12 Juuli 2007
Postitusi: 1196
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Laup Veeb 15, 2014 2:15    Teema: Vasta viitega

Sul siis katki kolvi-kepsu sõrm.
No see ehk ka meetermõõdus
ja saab mõnest terastraadist õige pikkusega välja lõigata.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Veteran



Liitunud: 24 Aug 2010
Postitusi: 59
Asukoht: Viljandimaa

PostitusPostitatud: Laup Veeb 15, 2014 9:26    Teema: MK-17 Vasta viitega

Praktika on selline, et aastaid seisnud kastoorõli seguga töötanud mootori saab edukalt lahti, kui silindrit fööniga soojendada, samal ajal propist proovides, kas hakkab liikuma.Liigset jõudu mitte rakendada!Pärast mootoripesu ja mingi kergemat- vedelamat õli silindrisse. Mootorit osadeks lammutada pole samuti tarvis...
Selle kolvisõrme võib edukalt sobiva diameetriga puurisabast valmistada.
_________________
Tervitustega Veteran.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Ropka



Liitunud: 12 Juuni 2006
Postitusi: 1444
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Püh Veeb 16, 2014 20:40    Teema: Vasta viitega

võin karpides sobrada, ehk leiab isegi MK-17 sõrme
_________________
kogun vanu vene lennukimootoreid
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
FlyAirPlaneGuy



Liitunud: 18 Dets 2013
Postitusi: 128
Asukoht: Rapla

PostitusPostitatud: Esm Veeb 17, 2014 11:13    Teema: Vasta viitega

sobrasobra Smile
_________________
Yuneec Q500 4K
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
FlyAirPlaneGuy



Liitunud: 18 Dets 2013
Postitusi: 128
Asukoht: Rapla

PostitusPostitatud: Püh Märts 16, 2014 9:13    Teema: Vasta viitega

Igatahes nüüdseks olen puuri sabast ise õige teinud ja tundub et mootor nüüd korras Smile
PS: Meeldivat lund! Very Happy
_________________
Yuneec Q500 4K
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Mootorid, kütus, akud Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group