Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Lennuohutusest

 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Üritused, võistlused, treeningud ja kokkusaamised
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
ik



Liitunud: 30 Juuni 2009
Postitusi: 478
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Esm Aug 20, 2012 21:11    Teema: Lennuohutusest Vasta viitega

Ennu käest saab kätte..
_________________
P28A- FPV


Viimati muutis seda ik (Kolm Aug 22, 2012 21:06). Kokku muudetud 1 kord
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
taevataat



Liitunud: 18 Sept 2011
Postitusi: 26
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Teis Aug 21, 2012 0:54    Teema: Vasta viitega

Nädal tagasi kadus mul Tartus Raadil "Floater-Jet".Tahtsin väga lennukit pilvedesse saada. Saingi. Mitu korda. Selleks tuli aga lennata väga kõrgele. Arvan, et üle kildi. Näha oli teda vaid teatud asendites. Kõige raskem oli lennuki märkamine peale pilvest väljumist. Kogu aeg ilmus ta täiesti ettearvamatust kohast. Siis mõtlesin, aitab, las ta liugleb ise allapoole. Panin puldi asfaldile ja vaikselt nagu tuligi allapoole. Samas aga kandus tuulega tasakesi linna poole. Peale kolme minutit vabalendu võtsin puldi, aga natuke vist hilja. Lennuk oli ikka vähe kõrgust kaotanud, samas aga minust kaugemale lennanud. Nii kaugelt ei saa ikka enam aru kummat pidi lennuk on. Kutsusin siis Aivari appi. Ise vaatasin binokliga ja ütlesin mida liigutada, aga jah. Selline lennuki juhtimine ei toimi. Arvan, et kokku võitlesin lennukiga umbes viis minutit. Lõpuks nägin binoklist kui vajus ära metsataha, kusagile Tartu kesklinna suunda. Aivar juhtis lennukit nii, et ise ei näinud teda kordagi. Muidu on mul kõigil lennukitel nimi ja telefon peal, aga see oli hiljuti pistikust ostetud ja veel polnud jõudnud nimekleepsudega varustada. Eelmine päev Aivar lendas sellega ja nurus muudkui, no müü ära, no müü ära. Kurat oleks pidanud ikka ära müüma. Kui keegi leiab, siis vaevatasu saab kindlasti. Aga kui tahab võib ka endale jätta. Tulebki mõni uus lendur juurde. Hea lennuk oli. See mis täna leiti pole minu oma.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
aviaator



Liitunud: 10 Sept 2010
Postitusi: 398
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Teis Aug 21, 2012 6:54    Teema: Bixler Vasta viitega

Üks kes Bixleriga kindlasti lendu õppis on üks minu õpipoiss Israelist, kui ta üksi lendamas käis Raadil siis ta võis selle kaotada küll, peab üle küsima.

Aivar
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
tulnuk



Liitunud: 1 Aug 2005
Postitusi: 539
Asukoht: tartu

PostitusPostitatud: Teis Aug 21, 2012 9:17    Teema: Vasta viitega

taevataat kirjutas:
...Tahtsin väga lennukit pilvedesse saada. ...Panin puldi asfaldile ja vaikselt nagu tuligi allapoole. Samas aga kandus tuulega tasakesi linna poole...


Pole vist päris minu asi kommenteerida, aga mehed, olge mõistlikumad ja lennake ikka enda ja lennuki võimete piirides.

Mudelist ilma jäämine lõppeb vaid omaniku poolse kurbuse ja meelehärmiga, kuid kui see mudel peaks ebasobivad hetkel kuhugi ebasobivasse kohta alla sadama, võib juhtuda, et põntsu saab kogu mudelistide maine ja senine prii lennutamine vabalt valitud kohtades võib lõppeda. Rääkimata tõsisematest piirangutest.

Sestap ärge võtke mõttetuid riske. Kui keegi kogenum näeb, et lennutatakse väga oskuste piiri peal, minge juurde ja öelge - lõpuks on mudeleid rohkem alles ja probleeme vähem.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail MSN Messenger
tikka



Liitunud: 31 Jan 2007
Postitusi: 901
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Teis Aug 21, 2012 10:51    Teema: Vasta viitega

Taevataat kirjutas:
Tahtsin väga lennukit pilvedesse saada. Saingi. Mitu korda. Selleks tuli aga lennata väga kõrgele. Arvan, et üle kildi. Näha oli teda vaid teatud asendites. Kõige raskem oli lennuki märkamine peale pilvest väljumist. Kogu aeg ilmus ta täiesti ettearvamatust kohast


Selline lennutamine on suur karuteene terve Eesti mudellenduritele. Niimodi ei tasu lennutada kuskil, seda eriti Raadil, kus toimuvad lennuakadeemia õppelennud. Selline kirjeldus pakuks kindlasti suurt huvi lennuametile, aga mina seda sinna edastama ei hakka. Paljud tuttavad välismaalt imestavad, kuidas on Eestis nii lihtne ,et lihtsalt lähed ja lennutad. Mõnedes riikides tuleb lennuvälja lähialas lennutamiseks enne lennujuhilt luba küsida. Arvan, et meil ei ole sellist asja vaja.

Eks nii mõnelgi on lennuk kogemata pilve sattunud, aga meelega sellist asja ei tasu teha.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
ik



Liitunud: 30 Juuni 2009
Postitusi: 478
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Teis Aug 21, 2012 15:07    Teema: Vasta viitega

Viimati leitud Bixler ongi Aivari mainitud Iisreali tegelase oma.
Mis muusse puutub,siis pole sellised lennud ka tartus mingi igapäevane või soositud ajaviide.
_________________
P28A- FPV
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
taevataat



Liitunud: 18 Sept 2011
Postitusi: 26
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Teis Aug 21, 2012 20:30    Teema: Vasta viitega

Väga suur kisa läks nüüd lahti. Loomulikult võib kõike mudellennukitega juhtuda. Siis tuleks ainult siselennukitega lendama hakata. Sellega võid kah silma saada. No nii hull see asi kah pole. Lennuakadeemia lende näeme kogu aeg Raadil.No mis siis tuleks kohe mudellenduritel tuppa joosta või? Omasin kunagi mootoriga paraplaani. Helistasin siis Tartu lennujaama ja küsisin luba lendamiseks. Sealt vastati, et kuna mul puudub raadiojaam, millega sidet hoida, siis on soovitav lennata kuni tuhande jala kõrgusel. Üle selle vaata ise, et lennuki ette ei jää. Niipalju lennuohutusest. Samuti hoidke kaugemale igasugu lennupäevadest. Seal paksult rahvast täis ja reaktiivid kihutavad peade kohal mudellennukitega segamini. Mehed rahunege maha. Lennake kuidas oskate. Eks apse tule kõigil sisse. Kirjeldasin siin lihtsalt ühte juhtumit. Selle pärast see foorum vist nii vaikne ongi, et iga jutu peale saad nagu saelaudu. Aga turvalist lendu kõigile ja homme õhtul Raadile kõik.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
tikka



Liitunud: 31 Jan 2007
Postitusi: 901
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Teis Aug 21, 2012 22:47    Teema: Vasta viitega

Sa ära hakka liialdama. Keegi ei pea päris lennuki ilmudes tuppa jooksma, lennupäevadel ei lenda reaktiivid ja mudellennukid ühel kõrgusel segamini ning iga jutu peale sa ei saa nagu saelaudu. Tahtliku lolluse eest saad muidugi, seda nii foorumis kui ka platsil.

Asi on suhtumises. Sa lasid meelega lennuki väga kõrgele, kus ta hakkas käest ära minema. Sina olid selle mudeli juhtkangide taga ja mudeli allapoole toomise asemel panid sa puldi lihtsalt käest ära ja vaatasid, kuidas tuul seda linna poole kannab.

Sa räägid vaevatasust. Äkki tuleb keegi hoopis kahjutasu nõudma?

Ühes asjas on sul õigus. Foorum on tõesti kuidagi vaikne.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
cuprum



Liitunud: 9 Märts 2007
Postitusi: 1545
Asukoht: EEKE

PostitusPostitatud: Teis Aug 21, 2012 23:27    Teema: Vasta viitega

taevataat kirjutas:
Niipalju lennuohutusest. Samuti hoidke kaugemale igasugu lennupäevadest. Seal paksult rahvast täis ja reaktiivid kihutavad peade kohal mudellennukitega segamini.


Nii, aga millist vastust Sa siis "tornilt" oleksid oodanud? Et Sinu puhul tehakse lennusektor kõige ülemiste leveliteni puhtaks või? Anti ju konkreetne vaba level.

Mis puutub üritustesse, siis - oled mõnel lendajana osalenud? Niipalju, kui mina olen, on *alati* olnud kohapeal koordinaator - kes siis "suurte" lennukitega on ühenduses olnud. Ok, mõnes kontrollitavas või kontrollimatus ruumis on *kohalike* pilootidega ja üritusevälisel ajal kokkulepe, et tehakse kas lähenemisring, või kui juba esimesel korral on selgelt näha, et õhus olev mudel korjab end trassilt piisavalt kõrvale, siis sellest piisab. Aga see on kohalike ja üksteist piisavalt tundvate lendajate mitteametlik kokkulepe. Usun, et "amet" seda väga heaks ei kiida. Hetkel küll vist väga kah ei otsita sellist rikkumist, aga, kui peaks toimuma esimene intsident - võid olla üsna kindel, kummas suunas kraane krutitakse.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum AIM Aadress MSN Messenger
taevataat



Liitunud: 18 Sept 2011
Postitusi: 26
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Kolm Aug 22, 2012 0:20    Teema: Vasta viitega

Kuulge tulge nüüd kogu foorumiga mulle kallale. Sain hakkama tohutu kuriteoga. Kes veel tahaks midagi lennuohutusest lisada? Tuleks ka see Iisraeli vend oma Bixleriga letti võtta. Sõitke Tartusse kohale, sest parem on ikka silmast silma emalik õpetus. Samuti teen ettepaneku, kui mudelkopteriga õhku tõusete, siis olgu tühi tsoon vähemalt paarsada meetrit. Need ju lausa samurai mõõkadega hakkliha masinad. FPV lennukid tuleks üldse ära keelata. Need pidevalt allakukkumise ohus, sest silmside tavaliselt puudub. Tegelikult on ju nüüd selge miks FPV mehed eriti Pistikus ei suhtle, vaid nohistavad vaikselt omaette lennata. Siit tuleks palju kisa, nii keelatud sageduste, kui kauglennu ohutuse teemal. Nüüd peaks kõigil selge olema miks Pistik vaikne on. On jäänud veel üks samm. Hakkake üksteise peale koputma, nagu Soomes kombeks. Mina aga naudin lendamist edasi, sest mulle see meeldib. Kes tahab veel lennata see helistagu kirjutamise asemel. Minu telefon 5134597
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Oehh



Liitunud: 12 Juuli 2007
Postitusi: 1196
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Aug 22, 2012 0:25    Teema: Vasta viitega

No valan siis õli tulle ja tunnistan, et sain ka ise "äralennuga" hakkama.
Minu puhul oli küll viga vähestes kogemustes meteoroloogia vallas.
Maa peal oli tuul minu jaoks OK. Kõrguses 50+ meetrit läks asi karmiks.

Olin selles kohas eelmine suvi suuremagi tuulega lennutanud ja ka korduvalt lennuki tervena alla toonud.

Leidsin lennuki nagu nõela heinakuhjast ca 500 meetrit eemal, maanteest ca 30meetrit.
Kuna maandumiskoha ja lennutuskoha vahel oli paar hektarit metsa (mis varjas vaatevälja kui tuul lennuki minema viis) siis ma isegi ei tea kas lendas Tartu-Otepää maantelt 3... 5meetri kõrguselt üle... või siirdus sinna poole.

Igatahes teoreetiline võimalu kohtuda 90Km/h sõitva auto esiklaasiga on täiesti reaalne.

Igatahes taevataadi käitumine-mõtlematus on vägagi taunitav.

minu äralend siis siin:
http://www.youtube.com/watch?v=psu0Ikt4aw8&feature=youtu.be

Tagantjärgi on näha, et kui paanika tekkis ei taibanud kohe mootorit välja lülita vaid jäin suure kiiruse ja tuulega võitlema.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
aviaator



Liitunud: 10 Sept 2010
Postitusi: 398
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Kolm Aug 22, 2012 7:03    Teema: Äralend Vasta viitega

Olles tol korral koos Taevataadiga Raadil juhtumi tunnistajaks pean vajalikuks lisada, et kogu see teema on üle pingutatud.

Teema toimus äikesepilvede ja muu imeliku kiire tekke tagajärjel , taeva tekkisid mustad pilved mõlemalt poolt lennuvälja ja nende vahel tekkis üleval pool arvatavasti õhuvoolud mis viisid lennuki minema.

Keegi ei lähe vabatahtlikult lennukit kaotama või mõnda muud hullust korraldama, ( pult pandi käest selleks et võtta autost binokkel )

Sama ka kadunud ja leitud Bixleri kohta, rääkisin omanikuga ja vaadates lennukit on ka põhjus leitud : mootor laiali jooksnud ja loomulikult ei saanud inimene enam teda tagasi juhtida suurtelt kõrgustelt kus tuul tugevam ja ebasobivam alustajale.


Olgem vennad sõbralikumad ja jätkem kohtumõistmine Smile

Aivar
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
Matsa



Liitunud: 17 Mai 2010
Postitusi: 682
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Aug 22, 2012 7:04    Teema: Vasta viitega

Kuidagi inetuks kisub kogu see teema.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
ussimuna



Liitunud: 14 Veeb 2008
Postitusi: 916
Asukoht: Elva

PostitusPostitatud: Kolm Aug 22, 2012 8:41    Teema: Re: Äralend Vasta viitega

aviaator kirjutas:
Olles tol korral koos Taevataadiga Raadil juhtumi tunnistajaks pean vajalikuks lisada, et kogu see teema on üle pingutatud.

Teema toimus äikesepilvede ja muu imeliku kiire tekke tagajärjel


Aivar, kui inimene kuulutab sõnaselgelt avalikkusele, et:
taevataat kirjutas:
Tahtsin väga lennukit pilvedesse saada. Saingi. Mitu korda. Selleks tuli aga lennata väga kõrgele. Arvan, et üle kildi.

Siis see ei ole juhuste kokkulangemise tagajärg, vaid tahtlik ja teadlik tegevus, mille tagajärjeks oli juba äralend. Kui on reeglitega sõnaselgelt kehtestatud mudellennu laeks 500ft, siis palun hoidkem sellest ka kinni, või kui juhtus, siis hoia see oma teada. Olgem õnnelikud selle "mudellennu paradiisi" üle, kuniks seda veel on ... Nagu eelpool ka juba öeldud, on see mujal maailmas juba üsna keeruliseks tehtud Sad
Vabandan, kui kellegi tuju rikkusin ja luban et rohkem enam sõna ei võta. Sry veelkord!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
taevataat



Liitunud: 18 Sept 2011
Postitusi: 26
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Kolm Aug 22, 2012 9:40    Teema: Vasta viitega

Vaidleks siis edasi. Tallinn võtke teadmiseks, et Tartus Raadi lennuväljal meie lennutamise ajal sõidavad samal platsil autod mitte 90 km/h vaid umbes 250km/h. Samuti on meil õhtuti üleval mudel mille tippkiirus samuti 250 km/h. Need kiirused liites on tulemus 500km/h. Ometigi saame siin üsna ohutult lennatud. Minu intsidenti nägid kaks inimest. Ainult nemad teavad olukorda täpselt. Kusagilt teisest Eesti otsast vaevalt kilose lennuki kadumist nii materdada??? No ma ei tea. Natuke hakkab selliseks eitede kaagutamiseks kiskuma. Polegi vist meeste foorum. Kurat kui mõni siin sõnavõtnud süüdistaja päris ralliauto rooli panna siis ei saagi vist sõidetud, sest seal rada kaheltpoolt paksult rahvast täis ja keskmine kiirus üle saja. Inimesed saavad rallidel surma, kuid asi toimib edasi. Või tuleks selline täiesti vastutustundetu asi ära keelata? Palun võtke teema üles mõnes ralli foorumis. Aga meie Tartus lendame ikka 250 km/h lennukitega ja vahel ka pilvepiiril, sest ekstreemsused ongi ahvatlevad. Ohutusele mõeldakse siin samuti. Aga teised, lennake simudes, teleka taga. Praegu vihmane suvi, seetõttu aegajalt vaadake aknast õue. Kui näete vihmapilve, lülitage telekas välja. Välk võib kaasa tuua ettearvamatud tagajärjed. Kohtumiseni Raadil
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2765
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Aug 22, 2012 10:13    Teema: Vasta viitega

Ametlikud ohutusnõuded:
http://www.mudellend.eu/ohutus

Paras aeg need veelkord läbi lugeda Smile
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
trebla



Liitunud: 29 Okt 2010
Postitusi: 1141
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Aug 22, 2012 10:16    Teema: Vasta viitega

Oehh kirjutas:
Olin selles kohas eelmine suvi suuremagi tuulega lennutanud ja ka korduvalt lennuki tervena alla toonud.


No kus su täismehe mõistus siis on ?! Juba video alguses on kuulda kuidas isegi laps aru sai, et pole hea mõte lennata Laughing

Ega minagi tahtlikult jamade korraldamist heaks kiida, ehk väljendas taevataat oma esimeses postituses end liiga joviaalselt kuigi tegelikult polnud tegu tahtliku mudelist lahtisaamise üritusega. Seda oleks võinud ka siis kohe üles tunnistada. Ei tahaks uskuda, et meie seltskonnas oleks eriti pahatahtlikke ja õelaid tegelasi, pigem ikka kõik südamega asja juures.
_________________
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
prosper



Liitunud: 11 Mai 2009
Postitusi: 1621
Asukoht: Hiiumaa

PostitusPostitatud: Kolm Aug 22, 2012 10:50    Teema: Vasta viitega

Eks sellest dialoogist paista ka välja kumb pool on rohkem ärritatud.
See et vaadake kui palju on maailmas mõrtsukaid ei anna mulle küll õigustust kedagi tappa.
Mina ei hakka liivakasti tasemel üldse vaidlema. Vaid vabandan oma eksimuste pärast. Õige Jüri ,et meeldetuletuseks ohutusreegleid meenutasid. Enamus püüab neid ikka täita. Ma ju ei ütle siinkohal ,et kui paljud ei täida siis ei täida mina ka. Lennutamiseks on vaja valida ka õige koht ning sobilik ilm. (Vabalennu võistlustel ei valita stardi kohta metsa äärde kus lennuk võib tuule suunaga kohe sattuda) . Ja kui lennuk ära lendab(võib ka olla ,et tehniline rike) loodame alati et miskit hullu ei juhtu. Mudelistid on minu nägemuse järgi olnud alati väga kannatlikud (egas muidu ei põhjenda nende aastate pikkust tööd mõne korraliku mudeli kallal) aga selline äkiline viha on küll üllatav. Kas on seda palju palutud kui ütlen ,et PALUN LÕPETAGE ! Ei ole vaja võrdluseks tuua pöörlevaid rootoreid ega kellegi kiirendusvõistlusi. Ainult rumalad ei taipa mis selline asi endaga kaasa võib tuua.
Ja naljaga pooleks toon võrdluse. Smile Kui keegi teisel silma siniseks lööb, siis ühele toob see kaasa sinise silma ja teisele kriminaal süüdistuse.
Ja kogu see teema ei allu ju üldse pealkirjale.
Nähh! Ise postitasin ka vist valesse kohta. Vabandan ! Embarassed Rolling Eyes
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
Marek



Liitunud: 26 Juuli 2005
Postitusi: 2909

PostitusPostitatud: Kolm Aug 22, 2012 12:03    Teema: Vasta viitega

Iseenesest peaksime kõik korra ohutuse üle tõsisemalt mõtlema. Mudellennuparadiis on ainult selle pärast, et midagi tõsisemat ei ole juhtunud - veel. Ka Tallinnas oleme talvel Harku järvel lennates lennujaama raja 08 glissaadi all ja ega Hüüru platski väga heas kohas ei ole - tikka seletab ehk täpsemalt, kus ja mis kõrgusel tavaliselt lähenetakse.
Appi tuleb terve mõistus!
Kõrgusrekordeid ja pealpool pilvi lendamist võiks harrastada ohutus kohas. Eks kõik oleme eksinud selle vastu aga mõtlemise koht võiks ikka olla.
_________________
Mudelite kroonika
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Kpe



Liitunud: 2 Apr 2009
Postitusi: 660
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Aug 22, 2012 16:41    Teema: Vasta viitega

Ajaks siis teemat veidi edasi ja täpsemaks...

Meil (Eestis) ei ole ühtegi registreeritud mudellennu väljakut, millest tsiviil- või militaarlennundus läbi NOTAM-ite hoiatatud oleks. Eelpoolnimetatud lennundust viljeletakse ka väljaspool kontrollitavat ala kõrguseni 0 !!! Teisisõnu võib mingil hetkel PPA või Sõnajalgade kopter Kollasest 50m kõrguselt ülelennata. Uskuge mind - kui kuulete, siis on juba hilja.
Ridali ja Raadi on veidi erinevas positsioonis, sest tegu on lennuväljadega ja üks neist veel pealegi Tartu külje all. Ridali kohta teab kogu lennundus ja sealt hoitakse eemale, sest plaaneriga ei taha meist keegi õhus kokku sattuda Smile. Mudelistid ja planeristid saavad seal omavahel asjad maapeal eelnevalt selgeks teha. Samas ei tohiks Raadil üle 300m tõusta (kuidas hinnata?) ja tuleks ka eelnevalt teavitada Tartu torni, et õppelende tegevad piloodid oleks informeeritud. pealegi asub Raadi lennuväli kontrollalas ja vaevalt et keegi mudelistidest liiklusinfot seal kuulab.

Tagasi Kollasele ja muidu põllule...

Vastavalt seadusele kuulub maaomanikule õhuruum tema maaalal asetseva kõige kõrgema objekti tipuni. Ehk siis oma hoovis või põllul ei tohiks suurest kuusest või viinaköögi korstnast kõrgemale lennata. Sama kehtib ka riigi omandis oleval maa kohta. Võime seal lennata küll, aga mitte puudest üle. Kolmanda isiku territooriumil peab lisaks sellele olema maaomaniku nõusolek ja luba. Sellest kuusest-korstnast kõrgemal on väljaspool reg. mudellennuplatsi sisuliselt keelatud lennata.

Kuigi regulatsioon on Eestis veel veidi auklik, siis püüaks ikka vältida eksesse et oma praegust vabadust mitte kaalule panna. "Äralendamine"on muidugi teine asi....


Viimati muutis seda Kpe (Kolm Aug 22, 2012 21:19). Kokku muudetud 2 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
prosper



Liitunud: 11 Mai 2009
Postitusi: 1621
Asukoht: Hiiumaa

PostitusPostitatud: Kolm Aug 22, 2012 19:32    Teema: Vasta viitega

Kalle kohta saab öelda ,et tema TEADLIKKUS on aidanud ka meie Lennupäevi ohutumaks muuta. Kuna päästekopterite üks lähenemissuund haiglale on just üle Linnumäe siis tema poolt ülespandud informatsioon "staabis" arvestas meie Lennupäevadega ja info liikumine oleks igal juhul olnud kiire. Samuti oleme kokku leppinud torniga ja meil on öeldud aeg millal võime lennutada. Ning kui soov on olnud kõrgemale lennata siis on samad protseduurid.
Jah juhuslikult võib sattuda siia ka lennukeid mujalt kui vaid liinilennult ja päästeametist. Selle otstarbeks on kuulata eetrist samal sagedusel infot.
Aga olen alati öelnud ,et me võtame head infot ja soovitusi kuulda ning püüame selle poole ,et esineks vähem vigu ja lennutamine oleks ohutu.
Järgmine aasta likvideerime ka need puudused mis sel aastal ilmnesid.
Püüdleme parima poole ,et lennundus ei muutuks "põrandaaluseks" tegevuseks vaid püsiks ikka taevapiiril.

No jah selle teema pealkirja võiks ära muuta Smile
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
ik



Liitunud: 30 Juuni 2009
Postitusi: 478
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Kolm Aug 22, 2012 21:24    Teema: Vasta viitega

Täitsa huvitav, seda "puude-mastide" kõrguspiiri küll ei teadnud. Huvitav,kui keeruline on ühe mudellennuplatsi registreerimine?
Seleta natuke seda "kui kuulete, siis on juba hiljat" ? Keegi ju kollasel selle tõttu lendamata ei jäta ja Isiklik kogemus on küll pigem nii,et kopterit kuuleb maapeal ikka paar minutit enne kui ta ligidal on,aga võibolla paistab see ülevalt hoopis teistmoodi. Või ajab mudeli nägemine mõne pärispiloodi nii kurjaks,et tekib vastupandamatu soov kuhugi kaevata? Mis Raadisse puutub,siis oleme seni ilusti hakkama saanud, kui pärislennukid või kopterid ligiduses,siis mudelid ei lenda Korra on isegi lendamata jäänud,kui mingi Robinson üldse ära ei tahtnud minna ..
_________________
P28A- FPV
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
Scoop



Liitunud: 16 Märts 2012
Postitusi: 584
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Kolm Aug 22, 2012 21:33    Teema: Vasta viitega

Tore näha, et kõik lennuohutusse nii tõsiselt suhtuvad. Ise olen samuti pigem turvaliselt lennutanud. Üheks põhjuseks kindlasti soov mitte teistele kahju tekitada, teiseks kindel soov terve masin ka taevast alla tuua, sest olgem ausad, ega need laksud ju odavad ei ole.
_________________
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Kpe



Liitunud: 2 Apr 2009
Postitusi: 660
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Aug 22, 2012 22:26    Teema: Vasta viitega

ik kirjutas:

Seleta natuke seda "kui kuulete, siis on juba hiljat" ? Keegi ju kollasel selle tõttu lendamata ei jäta ja Isiklik kogemus on küll pigem nii,et kopterit kuuleb maapeal ikka paar minutit enne kui ta ligidal on,aga võibolla paistab see ülevalt hoopis teistmoodi. Või ajab mudeli nägemine mõne pärispiloodi nii kurjaks,et tekib vastupandamatu soov kuhugi kaevata? Mis Raadisse puutub,siis oleme seni ilusti hakkama saanud, kui pärislennukid või kopterid ligiduses,siis mudelid ei lenda Korra on isegi lendamata jäänud,kui mingi Robinson üldse ära ei tahtnud minna ..


Oleme ilmastiku tõttu üle Kollase ikka väga madalalt tulnud. Sama võib ju igal pool mujal samadel või ka muudel põhjustel juhtuda. Agusta 139 häält ei ole just eriti kaugele kuulda ja kui lähenetakse Mustamäe haiglale (näiteks) alla 100 m kõrguselt, siis jõuab kopteri hääl ainult mõned sekundid enne kopterit ennast kohale. Robinsoni on muidugi kaugemale kuulda ja tema lennukiirus on ka pea 2 korda väiksem.
Mudellennuvahend ei vii loodetavasti keskklassi lennuvahendit niisama lihtsalt rivist välja, aga kui pardal on kiiresti abi vajav inimene (peale kokkupõrget ei tohi enam haigla juurde maanduda) ning kokkupõrkest tingitud vigastused vajavad tuhandeid eurosid?
See, kuidas Raadil asi toimib, on tõesti tore ja tervitatav. Kahjuks see igal pool nii ei toimi. Olen näinud lennuvälja kontrolltsoonis lendamas mudelei ikka väga kõrgel. Mujal lendamist ei saa ära keelata, aga seda tuleks siiski teha arvestades "päris" lennundusega. Hoiame viisakat ning mõistlikku lennukõrgust ning -sektorit ja silmad lahti. Ise olen kõigile meie pilootidele teinud levinumate mudellennuplatside kohta väikse briifingu. Ja arvestama peaks siiski selle suurema õigusega, mis kuskilt metsatuka tagant välja võib tuisata, hävitada mudeli vigastades ennast ja tekitades ehk ka üleliigseid probleeme mudelistidele.
Kui minu Raptor Harkul "jalga lasi", siis oli ikka tõsine hirm küll. Mõni minut hiljem tuli ATR maanduma....

Minu eesmärk ei ole piirata mudellennundust vaid parandada turvalisust igas, antud juhul eriti lennunduse, valdkonnas !
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Kleemann



Liitunud: 9 Jan 2012
Postitusi: 74
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Nelj Aug 23, 2012 2:15    Teema: Vasta viitega

Soovitan soojalt internetis oma "rikkumistest" mitte teada anda. Seda võidakse pärast teie kahjuks kasutada.

Krt seda teab milline "Suur vend" jälgib!

Ohutuse pärast ma põhiliselt Raadil või mujal maakonnas käingi lendamas. Peaasi, et kellegile vasta pead ei lendaks.
_________________
Angaar: Aerobird Swift, Multiplexi Twinstart 2, Blizzard, Funjet, Cularis, PVC toru ja Easyglider PRO ristand ning FPV kola koos EagleTree OSD ja träkkimisega.

Pole olemas lolle küsimusi, probleem on selgitajas..
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Üritused, võistlused, treeningud ja kokkusaamised Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group