Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Rootori, swash ja FB kalibreerimine

 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Helikopterid (F3C, F5C)
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
e.salmus



Liitunud: 3 Mai 2013
Postitusi: 60
Asukoht: Tallinn, Mustamäe, 56637050

PostitusPostitatud: Reede Juuli 04, 2014 12:04    Teema: Rootori, swash ja FB kalibreerimine Vasta viitega

Tere foorumlased.

Olen värske esky belt cp v2 kopteri omanik. Kopter pole oma esimeses nooruses ja on eelmise omaniku käes üle elanud nii mõnegi trauma. Kopteri pea on eelmise omaniku poolt vahetatud alumiinium juppide vastu.
Lühidalt öeldes, kopter lendab ja kuuletub kangide liigutamisele aga ma tahaksin veenduda, et swashplate, rootor ja flybar oleksid õigesti "kokku keeratud".
Tean, et ideaalseks lahenduseks oleks kalibreerimise tööriista kasutamine, kuid seda mul pole.
Kas keegi teab ja jagaks juhendit, kuidas veenduda kopteri pea "töökorras olekus"? Kopteriaabits pole samuti saadaval, et seal tuhnida...

Edward
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Riff



Liitunud: 3 Mai 2010
Postitusi: 1437
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Reede Juuli 04, 2014 14:18    Teema: Vasta viitega

Õigesti kokku keeratud, pead otsima vastava kopteri manuaali.

Soovitan lugeda läbi erinevad teemad, kus on mitmel korral küsitud /vastatud seadistamise kohta:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=8268
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=5408
http://forum.pistik.com/viewforum.php?f=39

jne
_________________
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne Smile ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
MihkelP



Liitunud: 6 Mai 2009
Postitusi: 384
Asukoht: Mustamäe/Saue

PostitusPostitatud: Reede Juuli 04, 2014 20:22    Teema: Re: Rootori, swash ja FB kalibreerimine Vasta viitega

e.salmus kirjutas:

Kopteriaabits pole samuti saadaval, et seal tuhnida...

Edward


Tegelikult on küll saadaval http://www.heli-web.com/aabits/
_________________
Outrage 550 CF PRO
Micro-Quad KK2.0 LCD
Futaba T10CHG 2.4G
PhoenixRC, Hubsan X4
http://www.facebook.com/kopteriklubi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
trebla



Liitunud: 29 Okt 2010
Postitusi: 1141
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Juuli 04, 2014 22:47    Teema: Re: Rootori, swash ja FB kalibreerimine Vasta viitega

e.salmus kirjutas:
Tere foorumlased.


Lühidalt öeldes, kopter lendab ja kuuletub kangide liigutamisele aga ma tahaksin veenduda, et swashplate, rootor ja flybar oleksid õigesti "kokku keeratud".


Kui kopter kuuletub kangidele ja lendab, siis on järelikult õigesti "kokku keeratud" Wink

Tähtis on, et swash äärmistes asendites kinni ei kiiluks ja kõigi servode sarvede keskasendis olles oleks silma järgi horisontaalne. Flybari labad peaksid olema omavahel paralleelsed. Kuna nad on kumerpindadega siis kahjuks silma järgi selle tuvastamine ei õnnestu, peab kasutama spetsabivahendeid. Kui flybari labad pole samas tasapinnas, siis kopter on väga halvasti juhitav. Kui kopter tõuseb normaalselt maast lahti ja seda on võimalik hõljutada (pealabad ka enam-vähem samas tasapinnas=tracking) siis on järelikult flybari ja pearootori labanurkadega olukord rahuldav. Kui asja vastu tõsisem huvi siis tööriistad peaks ikkagi endale hankima, ilma nendeta ei maksa "reguleerima" hakata Very Happy
_________________
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
e.salmus



Liitunud: 3 Mai 2013
Postitusi: 60
Asukoht: Tallinn, Mustamäe, 56637050

PostitusPostitatud: Püh Juuli 06, 2014 22:15    Teema: Vasta viitega

Suur suur tänu asjalike vastuste eest!
Kui ma õigesti aru sain siis lisaks asjalikuma puldiga ja vastuvõtjaga (näiteks Turnigy 9x) oleks kopteri käsitlemine niiöelda lihtsam? Saab seadistada maandumise ja õhku tõusmise labanurkasid paremaks.
Praegu on ta selline äkiline, natuke rakse on tõusta ja maanduda...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
trebla



Liitunud: 29 Okt 2010
Postitusi: 1141
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Juuli 07, 2014 22:06    Teema: Vasta viitega

Maapinna lähedal tekib nn maaefekt, kus kopter toetuks nagu veereva palli peale. Seetõttu ongi maandumine ja startimine veidi keerulisem. Ise õppisin (ja soovitan teistelegi) hõljutamist just nimelt selle maaefekti piirides, 15-30cm kõrgusel. Saad kiiresti refleksid paika ja varsti seisab kopter nagu naelutatud paigas Wink Kasuta kindlasti treeningjalust!
_________________
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
e.salmus



Liitunud: 3 Mai 2013
Postitusi: 60
Asukoht: Tallinn, Mustamäe, 56637050

PostitusPostitatud: Teis Juuli 08, 2014 10:28    Teema: Vasta viitega

Tänan vastuse eest.
Kopteril kasutan treeningalust, selleta on veel keeruline. Seda ma täheldasin tõesti, et maadligi on keerulisem lennata, kui õhus olles. Gyro aitab tublisti kopterit hoida. Kas see on tavaline, et gyro pannakse sabarootori labade servo vahele või oleks mõistlikum panna pearootori külgsuunas liikumise servo vahele?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Riff



Liitunud: 3 Mai 2010
Postitusi: 1437
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Teis Juuli 08, 2014 11:41    Teema: Vasta viitega

Sabale jäta gyro ikka alles.

googelda: "helicopter FB head" ja "helicopter FBL head"

Siin on ka huvitavat juttu:
http://www.rchelicopterfun.com/flybarless.html

NB! kas sul on simulaator olemas, kui ei ole, siis enne kopteri modimist harjuta sellega.

Igasugused lisa stabilisaatorid unusta kohe ära, liiga paljud on selle reha otsa astunud, kui alustavad.
_________________
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne Smile ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Oehh



Liitunud: 12 Juuli 2007
Postitusi: 1196
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Juuli 08, 2014 22:19    Teema: Vasta viitega

Riff kirjutas:
NB! kas sul on simulaator olemas, kui ei ole, siis enne kopteri modimist harjuta sellega.

Laughing Laughing Laughing
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Riff



Liitunud: 3 Mai 2010
Postitusi: 1437
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Teis Juuli 08, 2014 22:45    Teema: Vasta viitega

Saate aru küll, mida mõtlesin Laughing

Igaks juhuks uuesti: kui ei ole simu, siis hangi see ning harjuta enne kopteri modimisele mõtlemist.
_________________
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne Smile ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
trebla



Liitunud: 29 Okt 2010
Postitusi: 1141
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Teis Juuli 08, 2014 23:25    Teema: Vasta viitega

e.salmus kirjutas:
Gyro aitab tublisti kopterit hoida. Kas see on tavaline, et gyro pannakse sabarootori labade servo vahele või oleks mõistlikum panna pearootori külgsuunas liikumise servo vahele?


Güro peaks sabaservo vahel kindlasti olema, sest ilma selleta viskab saba iga väiksemagi liigutuse peale ringi. Kui annad pearootorile pöördeid juurde- kisub saba ära, kui muudad pearootori labanurka- jälle mõjub sabale, tuulest rääkimata.
Pearootori "külgsuunas liikumise servot" sinu kopteril pole, sest sellel on kasutusel elektrooniline kollektiivmiksimine (eCCPM), mis toimub puldis. See tähendab, et külgsuunas kallutamiseks (eleronid, ik ailerons) on vaja vähemalt kahe servo üheaegset tööd ja ette-taha kallutamiseks (kõrgustüür, ik elevator) on vaja kolme servo üheaegset tööd, nagu ka kollektiivse labanurga muutmseks.
Neid kõrvalisi faktoreid mis võivad kopterit kallutada küljele-ette-taha on tunduvalt vähem (vs sabapöörajatega) ja nad mõjuvad ka tunduvat aeglasemalt ning lineaarsemalt, millega iga normaalne inimene saab vabalt hakkama ilma abivahenditeta Wink
_________________
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Helikopterid (F3C, F5C) Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group