Mudelismifoorum Mudelismifoorum
forum.pistik.com
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Raptor täpiks
Mine lehele Eelmine  1, 2
 
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Helikopterid (F3C, F5C)
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
ints



Liitunud: 2 Okt 2006
Postitusi: 620

PostitusPostitatud: Laup Märts 12, 2011 10:48    Teema: Vasta viitega

Pigem on kysimus vibratsioonis, mida nitrolennukul tootab ainult mootor, kopteril kogu mehaanika (sh. mootor pole kummipuksidel, vaid otse korpuse küljes). ka kopteri kruviliited ja loctite on lahutamatud samal põhjusel, samas kui nitrolennukis reeglina kruvid ise ennast välja ei keera/ kuku. Kusjuures, nitrokal kasutasin eranditult JR kõige massiivsemat lülitit - kuigi sommid vahetavad ka neid korra aastas, siis nende korral see ülikriitiline pole.

samas, kasutades regu tekib võimalus kasutada turvalüliteid, st. kasvõi sama füüsilist lylitit tagurpidi reziimis, st. raadio on sees kui lyliti elektrit ei juhi... ka siis kaotab asi kriitilisuse.

samas, osates vibra karta saab edukalt enamusi tema pahategemisi vältida. elektroonika isoleerida vibrat summutava materjaliga, servojuhtmed mitte otse korpuse külge vaid pehmendusega teip alla ja kaitse ümber. ka kütusevoolikutele juhtmekaitse ymber jne.

yks hea variant on veel - pidev hooldus. kui selleks muidu põhjendust ei leia, siis alati on kräss abiks Smile Ehk siis selleks, et kopter ootamatult halba üllatust ei valmistaks tuleb aegajalt harjutamise käigus mättaga kohtuda Smile))) Erinevalt shit häppens krässidest on need tavaliselt sihipärase eesmärgi saavutamiseks vajalikud õpetlikud krässid. Ajapuudusel olen neid ise paar aastat vältinud ja võin tõdeda, et pole yhtlasi ka suurt lennuoskusi edasi arendanud. Samas, rahakotile võiks mittekrässamine vähemalt teoorias hästi mõjuda...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
[J]



Liitunud: 28 Aug 2005
Postitusi: 2725
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Laup Märts 12, 2011 11:40    Teema: Vasta viitega

ints kirjutas:
eeldusel, et ... ei tahaks nagu külmjoodete tekkimisse siiski uskuda

Minu eelarvamused on helikameestest kindlasti erinevad, sest lennukid kukuvad pikalt ja tihti kordades suurema kiirusega!
Mina olen korduvalt näinud ja ka sellise vea asukohta (ka mikropraod trükiplaadi ühendusliinides) vastuvõtjal lokaliseerinud. 2,4 GHz vastuvõtjal pole õnneks suure inertsiga raskeid detaile ja asi selle võrra töökindlam. Tean ka juhuseid, kus sellist vigast paika ei õnnestunudki üles leida! Oma vastuvõtjatel pole ka siiani seda häda olnud.
Mis toitesse puutub, siis kuna vastuvõtjal oli vabu pistikuid on mul toitejuhe ja pistik dubleeritud. Akuelemendi sisene katkestus pole ilmselt reaalne võimalus.
Paljud väga palju lendajad ei remondi põhimõtteliselt elektroonikaosa. Kahtluse korral asendatakse kohe uhiuuega. See on aga täiesti teine maailm ja suurtel võistlustel on tegelikult hästi põnev selliste meeste nippe-trikke nuhkida!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
felch



Liitunud: 22 Apr 2009
Postitusi: 1462
Asukoht: Tallinn, Nõmme

PostitusPostitatud: Laup Märts 12, 2011 13:42    Teema: Vasta viitega

See paha kontakti variant kusagil on ka minu meelest väga võimalik. Omalgi oli trikopteril - 1 mootori 1 juhe oli halvasti joodetud või siis termorüü¾i kuumutamisel lahti sulanud. Rüü¾ hoidis nii kenasti kinni, et sikutades lahti ei tulnud ja mootor toimis kenasti. Lennu ajal halb kontakt muidugi kuumenes ja 2-l lennul jäi mootor lihtsalt lambist seisma (õnneks hakkas tööle peale gaasi maha ja siis põhja lükkamist). Võimalik, et ka kunagine 1. kukkumine oli tolle koha süü.
Elektroonika on teadus kontaktidest...
_________________
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
imm



Liitunud: 1 Okt 2006
Postitusi: 573

PostitusPostitatud: Püh Märts 13, 2011 11:01    Teema: Vasta viitega

aga äkki siis ongi natukenegi suuremate lennukite puhul, millel a-la 100 grammi väga lendu ei mõjuta kasutada kahte lülitit, kahte akut kahte erinevasse kanalisse?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
lauri
Administrator


Liitunud: 20 Juuli 2005
Postitusi: 3052
Asukoht: Tallinn, Estonia

PostitusPostitatud: Püh Märts 13, 2011 12:52    Teema: Vasta viitega

Suurter lennukitel power-box'id käigus. Mitu tootjat teevad vägagi arenenud seadmeid. Näiteks - http://www.powerbox-systems.com/e/powerbox_systeme/produktuebersicht/start.php
_________________
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
JazZ



Liitunud: 6 Mai 2007
Postitusi: 881
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitatud: Püh Märts 13, 2011 14:41    Teema: Vasta viitega

lauri kirjutas:
Suurter lennukitel power-box'id käigus. Mitu tootjat teevad vägagi arenenud seadmeid. Näiteks - http://www.powerbox-systems.com/e/powerbox_systeme/produktuebersicht/start.php

Lihtsalt infoks, PowerBox Royal Spektrum saan mina ka pakkuda.
_________________
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
lauri
Administrator


Liitunud: 20 Juuli 2005
Postitusi: 3052
Asukoht: Tallinn, Estonia

PostitusPostitatud: Esm Märts 14, 2011 1:19    Teema: Vasta viitega

Mõtlesin, et teen oma enam mitte-töötavast Futaba 2.4GHz vastuvõtjast video. Olgu see hoiatuseks ja väikeseks meeldetuletuseks, et ükski elektroonika seade ei tööta igavesti. See vastuvõtja teenis mind laitmatult umbes 30-40 võistlusel ehk vast sinna 100 töötunni kanti. Kuid ühel külmal (-10C) trennipäeval hakkas auto jamama. Hiljem selgus, et põhjus selles samas vastuvõtjas (kuigi esialgselt sai kahtlustatud ka kiiruseregulaatorit).

Sisemiselt mingit probleemi ei tuvasta. Tõenäoliselt trükiplaadil või mõne detaili jootes häda. Pole veel ahju 175C juurde 5 minutiks pannud, kuigi peaks (trikk, mida arvuti plaatidega tehakse) Wink

Näiliselt töötab, aga... http://www.youtube.com/watch?v=becYtayIf0E

Kusjuures katki läks kohe peale seda, kui olin uue vastuvõtja tagavaraks ostnud!
_________________
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
imm



Liitunud: 1 Okt 2006
Postitusi: 573

PostitusPostitatud: Esm Märts 14, 2011 1:46    Teema: Vasta viitega

JazZ kirjutas:
lauri kirjutas:
Suurter lennukitel power-box'id käigus. Mitu tootjat teevad vägagi arenenud seadmeid. Näiteks - http://www.powerbox-systems.com/e/powerbox_systeme/produktuebersicht/start.php

Lihtsalt infoks, PowerBox Royal Spektrum saan mina ka pakkuda.

päris popp asi... eriti hind Price € 729,-
Shocked Shocked Shocked
arusaadav, et hea asi maksab aga et ta nii palju peab maksma...
äkki on odavam parkflyeritele üle minna Rolling Eyes
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Kpe



Liitunud: 2 Apr 2009
Postitusi: 659
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Märts 14, 2011 14:56    Teema: Vasta viitega

lauri kirjutas:


Näiliselt töötab, aga... http://www.youtube.com/watch?v=becYtayIf0E



Just nagu kinnitus diagnoosile, mille andsin postuumselt Raptorile. Ma ei imestaks üldse, kui seal kuskil trükkplaadil mingi pragu või külmjoode oli tekkinud.... Nagu juba varem mainisin oli vastuvõtja registreerimata arv korde kukkunud. Mnjah! Elektroonika pealt kokku hoida ei tule odavam! Selle vastuvõtja (ja ka saatja) ooleks pidanud juba ammu välja vahetama.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Kuno



Liitunud: 11 Apr 2006
Postitusi: 1414
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Märts 14, 2011 15:30    Teema: Vasta viitega

Mul ka üks selline Futaba vastuvõtja.Probleem esimeses kanalis - ehk eleronides.Õhuvõitleja FW 190 käis kaks korda maa sees,enne kui mõistsin,milles probleem Rolling Eyes Õnneks lennuk kannatas küll need solvangud välja,aga vastuvõtja rändas riiulisse.Ka ei tuvastanud põhjalik kontroll midagi - kõik nagu oleks OK.Sümptomid sellised:paned mudeli käima - kõik nagu oleks korras,aga teisel-kolmandal lennuminutil jääb nagu uimaseks ja siis hakkab omatahtsi tööle - eleronid käivad omasoodu äärest ääreni,tasakesi ja sujuvalt,samas kõik teised kanalid töötavad normaalselt.Proovisin mudelil,millel kaks eraldi servot eraldi kanalites kokku mixitult - üks eleronidest "elas oma elu" ja teine kuuletus puldile.Ja nii see vastuvõtja nüüd vedelebki riiulis Crying or Very sad
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Kpe



Liitunud: 2 Apr 2009
Postitusi: 659
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Esm Märts 14, 2011 20:36    Teema: Vasta viitega

Kui ma nüüd hästi oma mälu pingutan, siis tuleb meelde mingi hetk suvest, kus korra kopter kahtlaselt käitus ja lõpuks pilbasteks alla tuli. Pidasin seda seekord piloodi veaks, kuigi oli raske uskuda....
Siis jäi kõrgusest puudu Smile ja maapind võttis kenasti löögi vastu... Vastuvõtja ei andnud enam gaasiservole signaali - mootor undas kuni sidur kildudeks. Peale remonti toimis jälle kõik kenasti. Kuni....
Et lühidalt siis oli vastuvõtja juba varem lollitanud, aga mina süüdistasin allakukkumises ennast. Vahel võib ju seda ka teha Very Happy , aga mõnes lennuetapis ei tahaks seda kohe kuidagi teha.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
imm



Liitunud: 1 Okt 2006
Postitusi: 573

PostitusPostitatud: Teis Märts 15, 2011 10:11    Teema: Vasta viitega

mina vahetasin aastad tagasi välja oma 35mhz 2,4 vastu, kuna tundus, et vastuvõtjad "panevad näkku" Sad
hiljem selgus, et viga oli Futaba 7 kanaliga saatjas, mis muidu töötas, kuid vahest harva viskas villast. imelik see, et maha pole loopinud ja kruvikeerajaga trükkplaati kündnud ei ole, hiljem sai sellest saatjast 2,4, kui moodul oli vahetatud.
asja pluss on see, et nüüd on hunnik 35mhz vastuvõtjaid ja õnneks on ka paar Futaba saatjat, mis töötavad perfektselt (üks veatult töötav saatja on "vana kooli" F-14 Wink )
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
ints



Liitunud: 2 Okt 2006
Postitusi: 620

PostitusPostitatud: Kolm Märts 16, 2011 23:05    Teema: Vasta viitega

Aastaid tagasi oli kombeks suvaline kräss panna raadio süüks (isegi kui ta seda polnud). Kpe on nüüd siis igastahes otsa lahti teinud risti vastupidisele trendile Wink

I.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
Kpe



Liitunud: 2 Apr 2009
Postitusi: 659
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Sept 19, 2012 20:51    Teema: Vasta viitega

No nii!!! Kadunud Raptor kodus tagasi.

Minule teada oleva info põhjal oli täna hommikul lennumasid Kullo prügikasti kõrval. Vaevalt, et ta sinna poolteist aastat tagasi maandus Smile. Asjalikud Kullo Mudelipoe inimesed koostöös herr Cuprumiga tuvastasid operatiivselt omaniku ja andsid selle mulle ka kenasti üle. Tänud Teile!!
Kahjuks jääb vähemalt esialgu teadmata see, kuidas kopter Kullo juurde jõudis. Nähtavasti keegi, kes leidis, võttis ka vaevaks kopter kõige loogilisema koha lähedusse toimetada. Tänud muidugi ka Temale!

Eeldasin, et lend meres lõppes ja on paari päevaga mõtetu ront.... Siiski oli kopter alla tulnud maismaa kohal ja mitte kütuse lõppemise tõttu. Mõlemas paagis oli kütust ja sidur pilbasteks. Mehaanilised osad on purunenud samal määral kui tavalise kukkumise korral: sabatoru, labad, võllid, laagrid, canopy... Vihma ja lume käes ka kõvasti roostet laagrites ning poltides kogunenud. Elektroonikat kuivatan veel enne kui voolu sisse lasta julgen. Ehk selgub ka äralendamise põhjus..
Igatahes tegemist jätkub ja ootus suhteliselt positiivse tulemuse ees täitsa olemas Smile.
Aga püüan siis raffast kursis hoida kui huvi on.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
prosper



Liitunud: 11 Mai 2009
Postitusi: 1618
Asukoht: Hiiumaa

PostitusPostitatud: Kolm Sept 19, 2012 22:32    Teema: Vasta viitega

Huvitav, väga huvitav. Riski tegur läks maismaa puhul kohe 90% peale. Aga Sinu ÕNNE faktor suurenes. Huvitav miks leidja sisse pole astunud Kullosse? Ja asukoht oleks huvitav teada kust see leiti. Ilmselt puud või pehme pinnas. Sest täpiks läinud ja vabalangemiskiirendusega "tubli tükk" alla tulles kõvemale pinnasele moodustaks molekulide hunniku mustas kotis Smile . Anna teada faktidest ja järeldustest miks juhtus. Kui kaua oleks ta veel lennanud järele jäänud küttega ? Pikalt ta üldse lendas selle kogusega. Kütte järgi ehk saaks järeldada ka miskit ?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
MihkelP



Liitunud: 6 Mai 2009
Postitusi: 384
Asukoht: Mustamäe/Saue

PostitusPostitatud: Kolm Sept 19, 2012 23:07    Teema: Vasta viitega

Kpe kirjutas:
Aga püüan siis raffast kursis hoida kui huvi on.

Ohhooo. Shocked Ikka on huvi. Usun, et paljud tahaksid teada täpiks minemise põhjust.

Elektroonikat oleks kah huvitav proovida kas annab veel elumärke. Väheusutav küll aga pole ka võimatu, et lektri uuesti sisse võtab. Kuid ega sellise vettinud värgiga ei julgeks küll lennata. Kindlasti on vaja enne voolu sisse laskmist kõik pulkadeks harutada, katted ja rüüzid maha ning kõik looduse poolt tekitatud ebavajalikud moodustised lahti leotada ja puhtaks pesta piiritusega või mõne spets elektroonika pesuvahendiga. Testriga võiks kah enne sisendite ja väljundite takistusi mõõta, ega midagi lühises pole. Muidu tekib kiiresti väike sinine pilveke või hakkab tuld välja loopima. Very Happy
_________________
Outrage 550 CF PRO
Micro-Quad KK2.0 LCD
Futaba T10CHG 2.4G
PhoenixRC, Hubsan X4
http://www.facebook.com/kopteriklubi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Kpe



Liitunud: 2 Apr 2009
Postitusi: 659
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Kolm Sept 19, 2012 23:30    Teema: Vasta viitega

Aparaat hetkel üksikosadeks tehtud. Kütust oleks selle lennure¾iimi juures veel a`5 minutiks jätkunud. Mõlemas paagis oli päris palju paksu ollust - metanool ja nitro aurustunud.
Tõesti huvitab väga, kus kohas ta lõpuks maandus? Minu arvutuste järgi oleks selleks kohaks pidanud olema Kakumäe laht. Hetkel tundub, et kas kaldus veidi kõrvale või jõudis Naissaarele.
Allatulemise põhjus on igatahes selge. Selle mootoriga pole suurt midagi teha enam. Suures kõrguses (külm) läks segunähtavasti lahjaks, mootor kuumenes üle ja seiskus. Kasutamiskõlblik on ainult karter ja silinripea. Maandumine on olnud nina ees puudesse. Maha tulles oleks flybar tunduvalt kõveram olnud ja kogu sisu on kuuseokkaid täis. Neid viimaseid on väljaarvutatud sektoris ainult Naissaarel....

Elektroonika on veel protsessis ja kui sellest midagi ei koida siis jääb mulle ikkagi ainult hunnik mitte eriti tihti vajaminevaid varuosasid.
Siiski hea tunne, et "kadunud poeg" on tagasi Smile
Seni kestab juurdlus veel edasi....
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Oehh



Liitunud: 12 Juuli 2007
Postitusi: 1196
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Nelj Sept 20, 2012 0:32    Teema: Vasta viitega

Vaata hoolega ka kadumispäeva ilmakaardid üle.
Ma otsisin ka oma äralennanud lennukit esmalt järvest.
Aga kui seal valget penoplasti ikka kusagil märgata polnud,
hakkasin kaldaäärt "skaneerima" - lõpuks otsustasin valitsevat tuulesuunda vaaadata ja tuule suunas jalutades ta silma jäigi. Smile
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
prosper



Liitunud: 11 Mai 2009
Postitusi: 1618
Asukoht: Hiiumaa

PostitusPostitatud: Nelj Sept 20, 2012 0:40    Teema: Vasta viitega

See sügis kuidagi leidmiste aeg ja "kadunud pojad" tulevad(loe: tuuakse) koju tagasi. Oleks pojal altiomeeter ka peal saaks teada palju külma sai?
Eks ta nii ole jah ,et olgu või lombakas aga ikkagi tuli rindelt tagasi. Teeks muuseumi "kadunud poegadest" koos eluloo kirjeldusega. Smile
Ma küll ei vihja millelegi aga Naissaare kant on õhuauke täis koos anomaaliatega. Rolling Eyes
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Mudelismifoorum -> Helikopterid (F3C, F5C) Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Mine lehele Eelmine  1, 2
Lehekülg 2, lehekülgi kokku 2

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group